Kvalificerad handläggare/utredare

Kvalificerad handläggare/utredare

Arbetsbeskrivning

Beskrivning

I rollen som kvalificerad handläggare/utredare kommer du att arbeta utifrån kommunens värdeord; förtroende, ansvar, respekt och omtanke.

Service, tillgänglighet och en förståelse för kommunens uppdrag är centrala delar i rollen. Tjänsten är placerad på barn- och utbildningsförvaltningen och din närmsta chef är förvaltningschefen. Du arbetar i nära kontakt med förvaltningsledning och administrativa funktioner så som utredningssekreterare, kvalitetsstrateg och HR-specialist.  

Arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna är omväxlande med stort eget ansvar och du förstår vad som behöver göras och tar egna initiativ. Du planerar och prioriterar ditt arbete både självständigt och tillsammans med andra. Det är viktigt att du är smidig i de kontakter du har både internt och externt och att du har förståelse för verksamhetens behov. I tjänsten ingår handläggning, utredning och beredning av ärenden för vidarerapportering inom kommunen eller till andra myndigheter. Du ansvarar för framtagning eller revidering av riktlinjer och rutiner samt att dessa presenteras via webb och intranät för att möjliggöra god tillgänglighet för medborgare och medarbetare.

Kvalifikationer och personliga egenskaper

Vi söker dig med lämplig akademisk examen inom offentlig förvaltning, god kännedom om ärendehantering inom myndigheter samt goda IT-kunskaper. Juridisk kompentens inom offentlig rätt är ett krav för tjänsten och det är meriterande om du har några års erfarenhet inom myndighetsutövning, kvalificerad handläggning eller utredningsarbete, gärna inom kommunal offentlig verksamhet. Det är önskvärt att du har kunskap om aktuell lagstiftning inom utbildningsområdet, arbetsmarknad och andra författningar på området.

Du har en god kommunikativ förmåga i svenska språket, både i tal och skrift. Du kan uttrycka dig enkelt och kan förklara komplexa processer på ett pedagogiskt sätt. Du är bra på att lyssna, samarbeta och se utvecklingsmöjligheter för helheten.

Som person har du lätt för att samarbeta med andra, skapa kontaktytor och bibehålla goda relationer. Du ska kunna upprätthålla en god servicenivå och vara lyhörd för, och se var behovet av din kompetens finns. Du ska ha erfarenhet, intresse och förmåga av att arbeta digitalt och förstå nyttan med ett digitalt arbetssätt.

Vi erbjuder

Anställning tillsvidare på 100% med start snarast eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Rekrytering sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Upplysningar

Upplysningar om tjänsten och verksamhet lämnas av förvaltningschef Lina Magnusson, 0525-182 24 

Ansökan

Välkommen med din ansökan via länken senast 2022-03-15.

Intervjuer kommer att genomföras 2022-03-24.

Tester kan komma att ingå i urvalsprocessen.

Välkommen till Tanums kommun - den vidsträckta kommunen vid havet! Tanums kommun är till ytan Bohusläns största kommun med små kända kustsamhällen som Grebbestad, Fjällbacka och Hamburgsund. Tanum ligger strategiskt ca 1,5 h bilväg från Göteborg och Oslo. Tanums kommun är kommunens största arbetsgivare med fler än 1300 medarbetare fördelat på flera hundra olika yrkesroller. Tillsammans ger vi god service och skapar bra dagar för Tanumsborna. Hos oss får du jobba med sånt som är viktigt på riktigt. Vi är livskvalitet.


Kommunens värdeord - förtroende, ansvar, respekt och omtanke - beskriver vårt förhållningssätt och syftar till att skapa kvalitet i varje möte. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. Som medarbetare erbjuds du friskvårdsbidrag, 
personalstödsprogram, kompetensutveckling och hälsofrämjande aktiviteter av olika slag.

Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med annons- och bemanningsföretag i rekryteringen.

Sammanfattning

Liknande jobb


Utredningsanalytiker

Utredningsanalytiker

4 oktober 2024

4 oktober 2024

Miljöhandläggare

Miljöhandläggare

4 oktober 2024