Kvalificerad handläggning med inriktning företagsnamn

Arbetsbeskrivning

Det ska vara enkelt och tryggt att starta och driva företag. Vi på Bolagsverket registrerar när företagen startar och gör ändringar. Informationen om företagen gör vi tillgänglig så att den skapar värde för samhället och vi strävar efter att informationen ska flöda fritt och gynna näringslivet.
Bolagsverket står inför en spännande förflyttning där vi tar tillvara på digitaliseringens möjligheter.

Vi är ungefär 550 medarbetare och vi sitter i samma lokal i centrala Sundsvall. Att vi sitter tillsammans gör att vi får ett smidigt samarbete i vardagen. Sundsvall är en stark it-region med flera myndigheter som vi samarbetar med.

Våra värdeord är viktiga för oss: kompetens, engagemang och kundnytta. De beskriver hur vi vill vara mot varandra och mot våra kunder. Vi vill att du ska trivas här.
Läs mer om våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.






ARBETSUPPGIFTER
Är du mål- och resultatorienterad, kreativ och har lätt för att fatta beslut? Då kan du vara den vi söker! Bolagsverket förstärker med 10 tillsvidaretjänster till vår Företagsregistreringsavdelning.

Arbetet som handläggare är administrativt, där du tillsammans med dina kollegor handlägger ärenden som varierar i omfattning och komplexitet. Med stöd av lagar och regler gör du bedömningar och fattar beslut. Arbetet innebär att du dagligen har kundkontakt där kommunikationen sker både muntligt och skriftligt på svenska och engelska.

Exempel på arbetsuppgifter är:

• Granska och registrera inkommande ärenden
• Granska och ta självständiga beslut i företagsnamn
• Vid behov kontakta kunder i pågående ärenden, muntligt eller skriftligt
• Besvara kundförfrågningar via telefon och e-post

Även handläggning av andra ärendetyper inom enhetens uppdrag kan förekomma. Hos oss får du användbar och värdefull erfarenhet. Du kommer att få utbildning och introduktion som hjälper dig att komma in i arbetsuppgifterna.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har slutfört dina gymnasiestudier och har du eftergymnasial utbildning inom relevant område är det meriterande. Vi ser också att du har minst tre års aktuell erfarenhet av ärendehandläggning och av arbetsuppgifter som innebär beslutsfattande. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från offentlig verksamhet, bank eller försäkringsbranschen.

Du har tidigare arbetat i en roll med kundkontakter, d.v.s. du har erfarenhet av att serva kunder över telefon och via mejl. Rollen kräver att du har goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. Du kan uttrycka dig på ett enkelt och tydligt sätt.

Som person är du flexibel och ser möjligheter i förändringar. Du är mål - och resultatorienterad och tar ett stort ansvar för uppdragets genomförande. Vidare strukturerar, planerar och prioriterar du ditt arbete effektivt och är van att fatta beslut och handla i enlighet med lagar och regelverk. Du har en kreativ förmåga och kommer ofta med nya idéer och angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Du trivs med att samarbeta och skapa goda relationer.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Bifoga personligt brev och CV.
OBS! Fyll noggrant i svaren på frågorna i slutet av din ansökan. Svaren på dessa frågor kommer att ligga till grund för det första urvalet.

Vi undanber oss alla erbjudande om rekryterings- och annonshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sektionschef Marie Thyr
060-18 40 86
Enhetschef Åsa Carlsson

Vik sektionschef Katarina Norell
060-184044
Sektionschef Monica Henriksson
060-18 43 72
Enhetschef Bo Lagerqvist
060- 18 40 08

Sammanfattning

Besöksadress

Stuvarvägen 21 85181 Sundsvall
None

Postadress

Stuvarvägen 21
Sundsvall, 85181

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024