Kvalificerad hyresadministratör inom kommersiell förvaltning!

Arbetsbeskrivning

På uppdrag av vår kund som är ett statligt bolag söker vi nu en erfaren hyresadministratör för ett konsultuppdrag. Uppdraget är på heltid och förväntas starta den 13-sep-2021 och pågå t.o.m. 28-feb-2022.

Om uppdraget
I rollen som hyresadministratör kommer du ha en nära dialog och samarbete med kommersiella fastighetsförvaltare och övriga intressenter för samordning och samverkan för affärsmässigt och legalt genomförande av uppdraget. Du kommer medverka i aktuella projekt som behöver kunskap och/eller stöd i avtalsadministration och arbeta med att förbättra och utveckla hyresadministrationen samt uppdatera/upprätta processer och rutiner för en effektiv och kundanpassad hantering. Du kommer även bistå förvaltarna med administrativ hantering av hyresavtal och frågor från kund, underlätta kunddialog, säkerställa korrekt information och underlag till interna intressenter till exempel kundreskontra. I rollen som hyresadministratör kommer du hantera en stor mängd avtal (varav många med omsättningshyror) och betydande intäktsvolymer som förväntas hanteras med hög kvalitet och stort kundfokus. Du kommer även Leda/medverka i förbättrings- och utvecklingsarbete kopplat till hyresadministration.

I rollen ingår även att:

- Ansvara för den administrativa hanteringen av hyresavtal och registrering av information i fastighetssystemet (LEB)
- Följa upp att korrekt debitering sker till ekonomienheten
- Assistera förvaltarna med upplägg av hyresavtal och framtagande av avtalsnummer
- Besvara frågor från hyresgäster gällande avier och betalningar samt ansvara för och besvara inkommande mejl
- Ta fram rapporter till förvaltarna med uppsägningsbara hyresavtal samt bevaka datum för detta
- Bevaka datum för betalningar och meddela förvaltarna när hyresgäster inte betalar i tid


Om dig
Vi söker dig som har minst 7 års erfarenhet av fastighetsförvaltning, framförallt av kommersiella hyresavtal. Du har även erfarenhet från förvaltningsbolag/fastighetsbolag samt goda kunskaper inom hyresjuridik och hyresavtalsskrivning och vana av hyresadministrativa system. Då många dokument är på svenska och vår kund har många engelsktalande kunder är mycket goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska ett krav. Det är även meriterande med kunskaper i LEB fastighetssystem.

Som person tror vi att du är driven, prestigelös, noggrann, tar egna initiativ, arbetar självständigt och har god samarbetsförmåga då arbetet innebär många kontaktytor internt och mot kund.

Process och Ansökan
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju (digital intervju) hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund.

I och med att du kommer att hantera säkerhetsklassificerad information och arbeta i en säkerhetskänslig verksamhet så kommer du gå igenom en säkerhetsprövning innan du kan påbörja uppdraget. Processen för genomförande av registerkontroll beräknas ta ca 8 till 10 veckor från tilldelning av uppdrag, men kan både ta längre och kortare tid.

Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer sker löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Angela Hanna Kassab på 072-710 82 00 eller Lina Widevall på 070-499 38 00.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Devotum
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 augusti 2021
  • Ansök senast: 26 augusti 2021

Liknande jobb


20 november 2024

Avdelningsekonom till CBRN-skydd och säkerhet

Avdelningsekonom till CBRN-skydd och säkerhet

20 november 2024

Fastighetsadministratör

Fastighetsadministratör

4 november 2024

30 oktober 2024