Kvalificerad hyresadministratör till kommersiell förvaltning

Kvalificerad hyresadministratör till kommersiell förvaltning

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Nu söker vi en erfaren hyresadministratör med ansvar för den administrativa hanteringen av hyresavtal. Organisationen i fråga har en bred verksamhet med allt från operativ- och driftpersonal ute på flygplatser, till specialisttjänster med höga krav på erfarenhet och specialkompetens. Vill du vara med och utvecklas inom dina administrativa kunskaper samtidigt som du blir en del av en bred verksamhet ska du ansöka redan idag.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Arbetet sker i nära dialog och samarbete med kommersiella fastighetsförvaltare och övriga intressenter för samordning och samverkan.

• Ansvara för den administrativa delen av hyresavtal, registrering av information i fastighetssystem (LEB)
• Uppföljning till ekonomienheten att korrekt debitering sker
• Assistera förvaltarna med upplägg av hyresavtal, framtagande av avtalsnummer och rapporter
• Besvara frågor från hyresgäster gällande avier och betalningar, ansvara för och besvara inkommande mail.
• Bevaka betalningar och meddela förvaltarna när hyresgäster inte betalar i tid
• Medverka i aktuella projekt som behöver kunskap och/eller stöd i avtalsadministration
• Medverka till att förbättra och utveckla hyresadministrationen och uppdatera/upprätta processer och rutiner för en effektiv och kundanpassad hantering.


Vem är du?
• Minst 7 års dokumenterad erfarenhet av liknande roll och erfarenhet av fastighetsförvaltning, framförallt av kommersiella hyresavtal, gärna också bostäder då det finns bostads/fritidshusavtal i portföljen
• Gymnasieexamen eller annan likvärdig utbildning
• Erfarenhet från förvaltningsbolag/fastighetsbolag
• Kunskap i hyresjuridik och hyresavtalsskrivning
• Vana av hyresadministrativa system, meriterande med kunskaper i LEB fastighetssystem
• Meriterande med flygplatserfarenhet

Personliga egenskaper:
• Driven, prestigelös och noggrann
• Tar egna initiativ, arbetar självständigt och har god samarbetsförmåga då arbetet innebär många kontaktytor internt och mot kund
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.



Övrig information:
• Heltid med start 1 september till februari 2022
• Säkerhetsprövning, samt drogtest och eventuell registerkontroll kommer att ske i slutet av process
• Rollen kräver arbete på plats

Urval och intervjuer sker löpande. Ansökningar kan endast tas emot via annonsen på Poolias hemsida. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 juli 2021
  • Ansök senast: 27 juli 2021

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Verksamhetskoordinator

Verksamhetskoordinator

3 oktober 2024

2 oktober 2024

Projektkoordinator

24 september 2024