OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I rollen som inköpare på Lambertsson Sverige kommer du att leda och driva arbetet i syfte att säkerställa försörjning av varor och tjänster, stärka konkurrenskraften samt säkerställa att leverantörer uppfyller ställda krav och förväntningar. Du arbetar med hela inköpsarbetet från strategiutveckling till förhandling och avtalsteckning. Rollen innebär arbete i en tvärfunktionell organisation och ett nära samarbete med inköpschef, affärschefer, produktchefer och övriga organisationen runt om i landet med stor möjlighet till påverkan.
I den aktuella rollen förväntas du:
- Bevaka och initiera ramavtal tillsammans med produkt – och affärschefer
- Samarbeta nära och i dialog med den operativa verksamheten.
- Uppmärksamma affärsrisker och höja kompetensen kring området i verksamheten
- Bevaka, anpassa och implementera avtal utifrån riktlinjer/ revideringar från koncern
- Arbeta systematiskt för att förbättra och säkerställa våra arbetsrutiner, interna system och digitala verktyg, utbilda våra anställda i att göra rätt.
- Allmän uppföljning och rådgivning gentemot linjen
- Stötta och driva utvecklingen inom projektinköp
- Leverantörsrevisioner
- Övergripande ansvar för, och utveckling av att effektivisera avrop genom att höja nyttjandet av inköpskanaler som exempelvis webshopar (kopplat till avtal)
Din bakgrund
För att lyckas i rollen är du en drivande och självgående person med ambitionen att utveckla och förbättra. Du motiveras av att arbeta i en bred verksamhet med nära relation till linjen. Du gillar när det är tempo i arbetet.
Vi söker dig som har:
- Relevant utbildning på högskolenivå eller motsvarande arbetslivserfarenhet
- Minst 3-5 års erfarenhet av framgångsrikt inköpsarbete, tex som projektinköpare
- Goda kunskaper i entreprenadjuridik
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och i skrift
- Goda kunskaper i Officepaketet, särskilt i Excel
- God förhandlingsvana
Vidare krävs en förmåga att arbeta på ett strukturerat, förtroendeingivande och affärsmässigt sätt. En utvecklad kommunikativ förmåga är också av stor betydelse då en stor del av arbetet går ut på att implementera och etablera nya koncernavtal/riktlinjer en i decentraliserad organisation. Eftersom inköpsarbetet ofta drivs i projektform är även erfarenhet av projektledning av stor betydelse. Din roll är att styra samtidigt som stödet till organisationen skapar en trygghet och avlastning.
Resor förekommer i tjänsten. Det är meriterande med erfarenhet från byggbranschen. Placeringsort är med fördel Ängelholm, Malmö eller Göteborg men placering på annan ort där vi har filialer kan diskuteras.