Kvalificerad Inköpare till Trafikverkets nya inköpskontor i Umeå

Arbetsbeskrivning

Det är ett stort fokus på smarta affärer inom Trafikverket. Som kvalificerad inköpare skapar du samhällsvärde åt medborgarna och staten genom att verka inom entreprenadaffären och affärer kopplat till tekniska konsulter. Vill du vara med på vår utvecklingsresa, där ambitionsnivån är att vara en professionell beställare i världsklass? Nu utökar vi vår organisation med fler nya kollegor!


Kvalificerad Inköpare till Trafikverkets nya inköpskontor i Umeå

Arbetsuppgifter

Hos oss får du möjlighet att bidra till utvecklingen av framtidens hållbara affärer. Du driver våra affärer i tvärfunktionella team avseende allt från affärsupplägg och upphandling till genomförande av affären samt erfarenhetsåterföring. Affärsutveckling är en central del i ditt arbete för att nå de effekter vi vill åstadkomma. Genom kommunikation och dialog med leverantörsmarknaden skapar du tydlighet och en ökad attraktivitet för våra affärer, samtidigt som du genom samarbete med leverantörer utvecklar våra affärer.
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat att:
leda entreprenadupphandlingar och upphandlingar av tekniska konsulter, avseende investeringar samt underhåll av väg och järnväg
vara ett kvalificerat affärsstöd från tidigt planeringsskede till genomförande av projekten
i samverkan med leverantörsmarknaden utveckla våra affärer och anläggningsbranschen
arbeta med omvärldsbevakning avseende bland annat konjunkturläge, leverantörsmarknad och kostnadsutveckling
kontinuerligt arbeta med förbättring av våra arbetssätt och metoder samt utveckling av våra inköpsstrategier, t ex nationellt kategoristrategiarbete

Hos oss får du arbeta på en inköpsavdelning med ca 35 medarbetare, där vi har både bred erfarenhet och hög kompetensnivå. Vi har en god sammanhållning där alla delar med sig och stöttar varandra. Vi jobbar i mindre team med fokus på medarbetardriven utveckling. För oss är det viktigt att vi har roligt på jobbet och gemensamma aktiviteter är ett naturligt inslag i vår vardag.
Vill du ta ett större ansvar finns det möjligheter att leda riktade uppdrag i vår verksamhet, exempelvis kategoriteam, leverantörsutveckling eller nationella affärsutvecklingsprojekt.









Övrig information

Möjliga placeringsorter är Umeå och Luleå.
Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
#LI-Hybrid
Vid frågor är du mer än välkommen att kontakta rekryterande chefer Theresa Hägglund och Pär Isaksson för mer information. 
Tidplan för rekryteringen: Urvalsarbetet kommer att pågå under v. 21-22 och intervjuer är planerade att genomföras på plats under v. 23.



Kvalifikationer

För att lyckas och trivas i rollen är du kommunikativ och duktig på att förmedla information. Du har en god samarbetsförmåga och är en relationsbyggare som bygger nya och vårdar befintliga nätverk. Du har en affärsmässighet som gör att du ständigt ser till organisationens bästa. Tack vare din förmåga att tänka nytt och att förbättra driver du utveckling i affären.
Vi söker dig som har:
en relevant universitets- eller högskoleutbildning (180hp/120hp) alternativt annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig
flerårig erfarenhet av att arbeta med upphandling eller strategiskt inköp, antingen som inköpare eller i annan roll där du arbetat med affärer på en strategisk nivå
god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift

Det är önskvärt och ses som ett extra plus i kanten om du har ett eller flera av följande erfarenheter:
entreprenadjuridik AB/ABT/ABK samt AMA
goda kunskaper i LOU/LUF
erfarenhet av strategiskt inköp och affärer från större organisation eller myndighet
erfarenhet av affärsutveckling
erfarenhet av projekt- eller uppdragsledning som beställare, teknisk konsult, entreprenör eller liknande
erfarenhet från stora komplexa upphandlingar, gärna inom bygg- eller anläggningsbranschen alternativt inom industri eller energi
ledarerfarenhet
god förhandlingsvana.




Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. I denna rekrytering kan webbaserade tester komma att användas som en del i urvalet. Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
På Inköp och logistik har du möjlighet att påverka effektiviteten, innovationen och produktiviteten i Sveriges transportsystem. Du är en del av den största beställaren i branschen, med en årlig uppdragsvolym på närmare 60 miljarder kronor. Tillsammans med dina kollegor driver du värdeskapande förändringar och bidrar till nya smarta lösningar för såväl medborgare som företag.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Jimmy Janske
010-123 3114
Avdelningschef Maria Wååg
010-123 1072
Enhetschef Maria Lundmark
010-123 1148
Avdelningschef Mattias Qwinth
010-124 2132
Sektionschef Mattias Ahlström
010-123 1115
Sektionschef Jennie Fagermo
010-124 1655
Enhetschef Björn Ållenberg
010-123 7347
Enhetschef Lars Holst
010-124 3761
Enhetschef Charlotta Johansson
010-123 6105
Enhetschef Kenneth Fridolin
010-124 0089

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trafikverket
  • 3 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 april 2023
  • Ansök senast: 21 maj 2023

Besöksadress

Röda vägen 1
None

Postadress

Röda vägen 1
BORLÄNGE, 78189

Liknande jobb


Purchaser

Purchaser

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024