Kvalificerad IT-supportchef

Arbetsbeskrivning

AcadeMedia är Nordens största privata utbildningsanordnare. Drygt 60 000 elever och föräldrar har valt våra förskolor, grundskolor och gymnasieskolor. Ytterligare 30 000 vuxna går på någon av våra vuxenutbildningar. AcadeMedias 12 500 medarbetare är alla med och gör Sverige lite bättre. Vi arbetar utifrån idén att vi har världens viktigaste uppdrag och att vi är med och skapar en bättre framtid.

AcadeMedia IT arbetar mot hela AcadeMedias verksamhet på samtliga ca 500 enheter. Mångfalden i verksamheterna och miljöerna är stora vilket gör AcadeMedia ITs uppdrag till ett spännande och dynamiskt arbete. Användningen av IT ökar mycket snabbt och många nya tjänster och lösningar tas i bruk hela tiden. Utmaningen för AcadeMedias IT-organisation är därmed att fortsätta agera i framkanten i en bransch som är i snabb utveckling.

Är du en trygg och serviceinriktad ledare som kan ta vår IT-support till nästa nivå?
Om rollen
Som IT-supportchef ansvarar du för den koncerngemensamma supportfunktionen för IT och telefoni. Supportfunktionen är idag en mycket viktig stödfunktion för våra verksamheter och har dagligen upp emot 100 000 användare över hela landet. Deras krav och förväntningar på en väl fungerande IT-miljö utvecklas ständigt och beroendet till IT blir allt högre.

Supportfunktionen består idag av 18 medarbetare som är baserade i Stockholm, Göteborg och Malmö. Avdelningen består av två delar, en Service Desk i Stockholm och en second line funktion med tekniker på våra tre orter. I ditt ansvar som IT Supportchef ingår personalansvar för samtliga medarbetare inom IT Support samt fullt budgetansvar för verksamheten. Ditt uppdrag som chef utöver att sköta den löpande verksamheten är att vidareutveckla funktionen och servicen med målet att höja kundtillfredsställelsen och även medarbetarnöjdheten. Du är också ansvarig för incident och problemprocessen på koncernnivå.

Du är medlem i ITs ledningsgrupp och rapporterar till koncernens IT-chef. Som chef på Academedia IT förväntas du ta ett självständigt chefs- och ledaransvar för din funktion, men även bidra till hela organisationens utveckling. Det finns på sikt stora möjligheter till utveckling inom organisationen för rätt person.

Om profilen
Vi söker dig som har en flerårig ledarerfarenhet som chef för en eller flera servicefunktioner, dock inte nödvändigtvis inom IT. Du har stor vana från att arbeta med supportprocesser och det är en fördel om du även arbetat med IT-support tidigare. Du bör ha ett affärsmässigt tänk och viss företagsekonomisk kompetens är en merit.Meriterande är även om du har erfarenhet från att vara del av en större komplex organisation.

Som person är det viktigt att du har ett starkt serviceintresse och brinner för att skapa kundnöjdhet. Du har en förmåga att se till verksamhetens bästa och tänker utifrån kundens behov. Utifrån det utvecklar, strukturerar och organiserar du ditt eget och din organisations arbete för att nå högsta möjliga kundtillfredsställelse och processeffektivitet. Du trivs med att arbeta i en föränderlig miljö och i ett högt tempo. I ditt ledarskap är du öppen, trygg och kommunikativ vilket gör att du lätt vinner förtroende.

Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan via länken nedan. Ansök gärna så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 21 augusti.

Vid frågor kring tjänsten, kontakta koncernens IT-chef Stefan Viklund på telefon 08-794 44 48 eller via mail stefan.viklund@academedia.se. Du kan även kontakta vår strategiska rekryterare Saskia Skogman på telefon 08-794 43 18 eller via mail saskia.skogman@academedia.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AcadeMedia AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • enligt överrenskommelse
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 20 juli 2015

Besöksadress

Stubbåkersgatan 21
None

Postadress

Box 15003
Bromma, 16751

Liknande jobb


IT Manager to Samsung

IT Manager to Samsung

26 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

19 november 2024