Kvalificerad kundservice

Kvalificerad kundservice

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Tycker du att livet är för kort för att jobba med meningslösa saker? Vill du vara med om att ställa om byggbranschen till ökad hållbarhet? Skulle du älska att hjälpa våra kunder att gå från ”Aha” (det här låter intressant) till ”Wow” (det här fungerade fantastiskt)? Då kanske du är den som ska hjälpa våra nya kunder till rätta.
Binosights mission
Byggbranschen dras med stora utmaningar. Det beräknas att kostnaderna för bristande kvalitet i svenska byggprojekt uppgår till ca 100 miljarder SEK varje år. De pengarna skulle räcka till att producera ca 50 000 lägenheter i allmännyttan. Detta är inte hållbart!
Binosight driver på utvecklingen genom att mäta projektkvaliteten och minska slöserierna, se https://www.byggherre.se/bransch-i-utveckling/pqi
Dina arbetsuppgifter
Lansering av en molnbaserad SaaS-tjänst (Software as a service) innebär stort fokus vid det som kallas Customer Experience (CX). För oss innebär det hålla nära kontakt med våra kunder för att förstå deras behov, designa deras kundresa, utveckla vår webbaserade tjänst samt stötta och utbilda för att kunderna ska gå från Aha till Wow! Du kommer att jobba tillsammans med vår CX Manager med följande.
Stötta kunden vid uppstart av mätningar för projektportföljen
Medverka på kundmöten
Administrera enkätmätningar enl Binosights process
Gå igenom mätresultat med kund efter mätning
Kundsupport och enklare kundutbildning
Visst internt administrativt stöd

Tillträde för tjänsten: januari 2021


Krav/kvalifikationer
Du är mycket välstrukturerad och noggrann, klarar att hålla många bollar i luften och har förstått att en löfte är lika viktigt att hålla internt som mot en kund.
Du är pedagogisk och har inga problem med att stå inför en grupp, fysiskt eller digitalt, och hålla en föreläsning eller genomföra en utbildning inom ett område där du känner dig trygg.
Du är social och serviceinriktad – du hjälper inte andra att lösa deras utmaningar för att du måste utan därför att du tycker det är roligt.
Du har en högskole-/universitetsutbildning som gjort dig van att hantera mycket information och utvecklat din analytiska förmåga.
Du har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift vilket gör att du uppfattas som tydlig och strukturerad.
Du hanterar både svenska och engelska mycket väl i tal och skrift vilket gör att du känner dig bekväm med att supporta såväl svensktalande som engelsktalande kunder.
Erfarenhet från byggsektorn, eller en byggrelaterad utbildning är ett plus men inget krav.



Vi erbjuder
Ett spännande bolag i tidigt skede med starkt entreprenörsdriv, högt tempo och internationella tillväxtplaner
Ett meningsfullt jobb där du medverka i omställning av byggbranschen till ökad hållbarhet
Frihet under ansvar – höga krav på prestation men även stöd för att kunna prestera
Produktutbildning som göra att du kan känna dig trygg i din roll
Ett prestigelöst team som stöttar varandra till framgång
Lön enlig överenskommelse

Om Binosight
Binosight är ett så kallat SaaS-bolag (Software as a Service) och har, tillsammans med branschorganisationen Byggherrarna och forskare vid Luleå tekniska universitet, utvecklat PQi – världens första automatiserade webb-tjänst för kvalitetsmätning av byggprojekt.
Vi tillhandahåller en molntjänst mot bygg- och fastighetsbranschen där de kan kvalitetsmäta hela sin projektportfölj. Kunden kan jämföra sin projektkvalitet med Best Practice för branschen, studera trender och identifiera förbättringsområden. Målet är att etablera en ny internationell branschstandard för att mäta byggprojekt.
Mer information om oss som bolag hittar du på https://binosight.com/
Din ansökan
Du är välkommen med din ansökan senast 2020-11-22.
Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV, betyg och personligt brev.
Tjänsten söker du genom Monster via länken https://jobberbjudande.monster.se/v2/job/View?JobID=221576163


Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail.

Välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Binosight AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 november 2020
  • Ansök senast: 22 november 2020

Postadress

Stationsgatan 23
UPPSALA, 75340

Liknande jobb


Customer Success Manager!

Customer Success Manager!

29 november 2024