Kvalificerad kundservicemedarbetare med SAP-erfarenhet

Kvalificerad kundservicemedarbetare med SAP-erfarenhet

Arbetsbeskrivning

Arbeta på Freudenberg: "We will wow your world!" Det är vårt löfte. Som global teknologigrupp gör vi inte bara din värld renare, hälsosammare och bekvämare, utan vi erbjuder också våra 51 000 anställda en nätverkande och mångfaldig miljö där varje individ kan växa och utvecklas. Överraskas och upplev dina egna wow-ögonblick.

Freudenberg Home and Cleaning Solutions är en företagsgrupp tillhörande Freudenberg och en ledande global leverantör av märkesrengöringssystem samt hushålls- och tvättprodukter. Portföljen inkluderar sådana märken som Vileda®, Gimi®, Wettex® och Marigold®. Företaget har fler än 3 300 anställda och ett globalt distributionsnätverk.

Vill du arbeta i ett bolag som erbjuder hybridarbete två dagar i veckan, hållbarhet och samhällsengagemang, mångfald och integration och möjlighet till personlig utveckling?
Då kan detta vara arbetsgivaren och jobbet som du söker.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.

Om tjänsten
Freudenberg Home and Cleaning Solutions söker nu till kontoret i Västra Hamnen i Malmö en kvalificerad kundservicemedarbetare (Customer Interaction Center Agent) med SAP-erfarenhet. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Du erbjuds en kvalificerad och utvecklande tjänst i en internationell miljö. Freudenberg kännetecknas av en närhet till sina kunder, korta beslutsvägar, en hög ambitionsnivå och professionalism.

I rollen inom kundservice och kundtjänst jobbar du externt nära med kunderna och internt med försäljnings-, logistik-, lager- och ekonomiavdelningen.

I dina arbetsuppgifter ingår följande områden:

• Kundservice och kundtjänst
• Orderhantering/-administration
• Allokering (frisläppning) av orders
• Fakturering
• Skapa och underhålla master data om kunder i affärssystemet SAP
• Upprätthålla priser och andra villkor i SAP

Tjänsten rapporterar till Supply Chain Manager Nordics.

Vem är du?
Vi söker dig som minst har 5 års erfarenhet av kvalificerat arbete inom kundservice eller kundtjänst samt att du har jobbat med SAP som affärssystem. Har du tidigare jobbat inom FMCG-området är det värdefullt.

Vi är flexibla med din utbildningsbakgrund, d v s du kan ha läst på högskola/universitet, YH/KY eller du har annan relevant utbildning och/eller erfarenhet.

Du har goda IT-kunskaper och tidigare erfarenhet affärssystemet SAP.

Du pratar och skriver svenska obehindrat. Arbetet innebär även vissa internationella kontakter vilket kräver goda kunskaper i engelska (tal och skrift).

Som person är du proaktiv, självgående, serviceinriktad och kundorienterad. Du arbetar strukturerat och har lätt för att prioritera samt är noggrann. Du är kommunikativ, lyhörd och ödmjuk. Du är relationsskapande och kan både jobba självständigt som i team.

Vi ser det som en fördel om du vill bidra till en kontinuerlig verksamhetsförbättring.

Vid den aktuella rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologisk testning för kandidater utvalda till intervju och bakgrundskontroll för slutkandidat.

Om verksamheten
Freudenberg Group hade 2022 över 51 000 anställda i 60 länder över hela världen och en omsättning på över 11,8 miljarder euro. Bolaget grundades för över 175 år sedan och är fortsatt familjeägt.

I Malmö är vi ett 20-tal medarbetare som sitter i moderna lokaler i World Trade Center (Skeppsgatan 19) i Malmö.

Läs mer om verksamheten och koncernen på https://www.freudenberg.com/

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Noren

Anna Tannerfalk
040-6433937
Anna Tannerfalk

Peder Bjursten
073-944 54 60
Marie Engdahl
0721-880213
Marie Norén
072-0742012
Disa Fanto Börjesson
040-6433936
Peder Bjursten
+46 73 944 54 60
Disa Fanto Börjesson

Disa Fanto Börjesson
0766-775336

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Malmö AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 februari 2024
  • Ansök senast: 17 mars 2024

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024