OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Accor är Europas ledande och ett av världens största företag inom resor, turism och service.I Sverige ingår exemepelvis Accor Services / Rikskuponger AB som är en del av Accors servicesektor.Inom turismsektorn erbjuder Accor över 4 000 hotell med en lösning för både affärs- och fritidsresenären i alla marknadssegment, från budget- till lyxhotell.Du kommer att ha externa kontakter med myndigheter och försäkringsbolag samt många interna kontakter för att ge service till hotellchefer och medarbetare som har lönefrågor.Förutom det löpande lönearbetet ingår det i rollen att utveckla och effektivisera lönearbetet samt att vara systemansvarig för lönesystemet.* Arbetet kommer även att innehålla personaladministrativa uppgifter så som att uppdatera personalhanteringssystemet, sammanställa statistik samt vara HR-chefen behjälplig med diverse uppgifter. Kvalifikationer * Vi söker dig som har minst 2 - 5 års erfarenhet som löneadministratör, gärna med erfarenhet av kollektivlöner.Du är van vid att arbeta med löner, reseräkningar, försäkringar, pensioner, skatteberäkning, statistik, tolka avtal etc.* Det är viktigt att du har mycket goda datakunskaper, erfarenhet av Hogia Lön och FLEX Tidredovisning är meriterande.* Du är en person som tycker om att ge service och är lyhörd, som gärna tar egna initiativ och arbetar proaktivt.I denna rekrytering samarbetar vi med serveOffice ab.Välkommen!