OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Heléns och därmed också vår HR-avdelning står inför många intressanta och nya utmaningar framöver. Brinner du för HR-frågor, lönefrågor samt gillar utmaningar, då kanske en tjänst som Löneadministratör är något för dig?
Arbetet som löneadministratör består av löneadministration, så som lönearbete, uppdatering och underhåll av löne-och tidssystem, tidsadministration, hantering av pensioner och gruppförsäkringar mm. Du kommer även arbeta med annat vanligt förekommande administrativa arbetsuppgifter inom vår HR-avdelning. Då vi ingår i en tysk koncern kan det stundtals innebära internationella kontakter inom HR-området.
Som person är Du analytisk, noggrann, och serviceinriktad. Att du är en person med hög integritet och har lätt att skapa förtroende tar vi för givet. Du måste trivas med att arbeta i en organisation i ständig utveckling och utmanas av att finna nya sätt att lösa uppgifter på.
Vi ser gärna att du minst har 3-5 års erfarenhet från kvalificerat lönearbete och att din utbildningsbakgrund gärna är högskolans PA-program eller motsvarande, alternativt en utbildning på yrkeshögskola med inriktning HR/lön. Vi ser att du har arbetat med ett större HR/PA-system, och har du erfarenhet av Hogias PA-program är detta meriterande. Har du dessutom erfarenhet av SAP och dess HR-modul ser även vi det som meriterande. Du ska ha erfarenhet av att kunna tolka och tillämpa lagar, kollektivavtal och andra regler som påverkar lönearbetet. Du har god datavana i programmen Word och Excel samt goda kunskaper i engelska, både i tal och i skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga och sociala kompetens.
Vi erbjuder dig en härlig arbetsmiljö i en hög förändringtakt med spännande och roliga kollegor. Att arbeta med administration på Heléns är inte ensamt, kollegorna finns alltid nära. Vi erbjuder flexibel arbetstid och en trevlig atmosfär.
Tjänsten är på heltid med placering vid vårt huvudkontor i Halmstad.
Frågor om tjänsten besvaras av Jonas Urfors, HR-chef, på telefon vxl 035-14 90 00.
Vi vill tillsätta tjänsten omgående, och vi kommer därför att hanterar ansökningarna löpande, så vänta inte med Din ansökan.
Vi tar inte emot ansökan via mail utan Du ansöker istället via:
http://se.career.benteler.com/jobs-worldwide/job-finder/details/sverige-halmstad-17/kvalificerad-loeneadministratoer/
Välkommen med din ansökan!