OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi nu en trygg och självgående lönespecialist med intresse för system och utvecklingsarbete. Uppdraget är på 6 månader och förväntas omgående.
I den här rollen kommer du självständigt att ansvara för hela löneprocessen. Utöver det löpande arbetet kommer du att vara med och driva, genomföra och kvalitetssäkra ett omställningsprojekt inom lönehantering. Du kommer att tillhöra ett team bestående av HR och ekonomer.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Löneadministration
- Hantering och kontroll av löner, reseräkningar, tidrapporter
- Samverkan med Planeringsavdelning/HR
- Hantering, administration samt utföra kontroll av kollektiv- samt tjänstemannalöner
- Aktivt driva onboarding process av nyanställda utifrån ett administrativt perspektiv
- Arbetsgivarintyg och offboarding process
- Pension & försäkringar
- Rapportering av statistik
- Daglig support till chefer och anställda
- Delta vid fackliga förhandlingar vid behov
- Aktivt medverka i omställningsprojekt inom lönehantering
För att passa i rollen tror vi att du har flerårig erfarenhet av självständigt och brett lönearbete. Du ska ha vana av att hantera och tolka olika kollektivavtal samt ha mycket goda IT-kunskaper. Har du tidigare arbetat i Agda och Visma är det mycket meriterande. Det är av stor vikt att du kan uttrycka dig på ett pedagogiskt sätt i både tal och skrift.
Som person är trygg, kommunikativ och lösningsorienterad. Du har ett noggrant och strukturerat arbetssätt samtidigt som du har förmågan att självständigt utveckla och utmana befintliga arbetsprocesser i ett utvecklande syfte.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Lindqvist på malin.lindqvist@sjr.se. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2020-06-31.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Titel:
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88