Kvalificerad medarbetare till ekonomiavdelning

Kvalificerad medarbetare till ekonomiavdelning

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med kundfakturering i en internationell miljö? Har du dessutom grundläggande kunskaper inom redovisning och trivs på en dynamisk och händelserik arbetsplats? Vill du samtidigt bidra till ett bättre resursutnyttjande och ett mer hållbart samhälle, då kan det vara dig vi söker!

OM TJÄNSTEN
I rollen som kvalificerad ekonom arbetar du främst med kundreskontra med fokus på kontroller och fakturering samt säkringsredovisning. Du är tillsammans med din närmsta kollega ansvarig för att sköta faktureringen samt säkerställa korrekthet kring moms och punktskatter. För att tillförsäkra riktigheten av data i processerna jobbar du nära säljare och logistikavdelning med syftet att bland annat kontrollera regelefterlevnad. Du kommer även ha mycket externa kundkontakter. Du arbetar även med bankgarantier i syfte att minimera kundförluster. Du dokumenterar finansiella säkringar och valutahandel. En mindre del av rollen innebär viss kontorsadministration och posthantering. Du kommer under uppdraget även att stötta verksamhetschefen med viss hantering av leverantörsfakturor.

Tjänsten är placerad i Norrköping. I rollen kommer du att tillhöra Back-office/ekonomiavdelningen som består av ca 10 medarbetare. Vi lägger för denna tjänst stor vikt vid personliga egenskaper och ser att du för denna roll behöver vara självgående, strukturerad och flexibel.

Du erbjuds


* En plats på ett spännande företag med ett stort hållbarhetsfokus
* En chans att samla på dig ytterligare erfarenhet inom ekonomi och möjlighet till personlig utveckling


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Fakturering inklusive arkivering av avtal och underlag
- Avtalskontroller kopplat till försäljning
- Bankgaranti/SBLC
- Administration av säkringsredovisning och valutahandel
- Kontorstjänster (inköp och beställningsarbeten)
- Administration av leverantörsreskontra

VI SÖKER DIG SOM
- Har grundläggande kunskaper inom redovisning
- Har goda kunskaper inom moms och punktskatter
- Har gedigen erfarenhet från fakturering, gärna i producerande företag
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal samt skrift
- Har erfarenhet av större ERP-system. Har du erfarenhet av M3 är det meriterande
- Har goda kunskaper i Officepaketet och Excel

Det är meriterande om du har erfarenhet från säkringsredovisning inom valutahandel.

Vi söker dig som är


* Anpassningsbar
* Kvalitetsmedveten
* Självgående


Övrig information


* Start: Maj
* Omfattning: Heltid, uppdraget sträcker sig fram till mitten av augusti
* Placering: Norrköping


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 januari 2023
  • Ansök senast: 26 februari 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

Är du Hald & Teschs nya Ekonomichef?

12 november 2024

Ekonomichef

Ekonomichef

12 november 2024