Kvalificerad och erfaren administratör

Arbetsbeskrivning

Beskrivning
Från och med hösten kommer vi ha behov av extra stöd inom den administrativa delen av församlingen.

Vi söker därför en erfaren och flexibel administratör för ett vikariat på 60-100% i cirka sex månader, eventuellt med möjlighet till förlängning. 

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna är främst som stöd till kansliet och kanslichefen.

De administrativa arbetsuppgifterna kommer röra sig inom olika områden, t.ex. fastighet, ekonomi, budget, juridik, planering eller IT. Exempel på arbetsuppgifter:

- Administration och uppdatering av digital personalhandbok
- Biträde i budgetarbete
- Biträde i kontakter med myndigheter
- Uppdatering av interna styrdokument
- Bokning och planering av interna möten

Beroende på din bakgrund och erfarenhetkan vi delvis anpassa innehåll och inriktning på arbetsuppgifterna. 



Kvalifikationer
Du har vana och erfarenhet av att arbeta inom administration och digitala system. Du är kommunikativ och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du har erfarenhet av kvalificerat arbete i Excel/Word.

Har du erfarenhet av att jobba med chefsstöd i någon form är det meriterande.

Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.



Villkor
Sista ansökningsdag: 8 augusti. 
Tillträde: Snarast möjligt.

Inkomna ansökningar granskas löpande och intervjuer genomförs preliminärt den 10 och 15 augusti. 

För mer information:

Magnus Sahlin, kanslichef,

0702-067401 (fr.o.m. 31 juli)

magnus.sahlin@svenskakyrkan.se.

 

Facklig företrädare:

Jan Grundström, Vision, 035 17 97 43, jan.grundstrom@fv.vision.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Varbergs församling
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 juli 2023
  • Ansök senast: 8 augusti 2023

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024