OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rekryteringsmyndigheten med totalt 120 medarbetare har för närvarande två kvalificerade personalhandläggare. Nu behöver vi förstärka organisationen med ytterligare en.
Personalhandläggarna tillhör administrativa avdelningen, som är placerad i Karlstad tillsammans med myndighetsledningen och avdelningen för central produktion. I Stockholm, Göteborg och Kristianstad finns våra avdelningar för urvalstest.
Anställningen som personalhandläggare är tillsvidare men den inleds med sex månaders provanställning. Vår myndighet eftersträvar de kvaliteter som jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna spänner över hela HR-området men i din konsultativa roll ska du ge kvalificerat stöd till personalansvariga chefer i frågor som gäller främst kompetensförsörjning och arbetsmiljö. I praktiken betyder det att du exempelvis svarar för allt ifrån alla de löpande uppgifterna i en rekrytering till det långsiktiga och strategiska arbetet på området.
Det innebär att du bland annat
• gör prognoser över kompetensbehovet och planerar och följer upp kompetensförsörjningen
• rekryterar nya medarbetare
• samordnar arbetet med myndighetens lönebildning
• formulerar mål och styrdokument inom arbetsmiljöområdet
• planerar, genomför och följer upp interna undersökningar om medarbetarnas syn på bland annat arbetsmiljö.
Dina meriter och kvalifikationer
Rollen som kvalificerad personalhandläggare kräver att du har högskoleutbildning med inriktning mot personal, arbetsliv och organisation.
Vi förväntar oss att du har flera års erfarenhet av personalarbete och minst tre år med tyngdpunkt på kvalificerat och självständigt arbete med kompetensförsörjning och arbetsmiljö. Det är en merit om du också har arbetat med jämställdhets- eller mångfaldsfrågor. För oss är det naturligtvis viktigt att du kan kommunicera skriftligt och muntligt på ett tydligt och lättförståeligt sätt.
Dina personliga egenskaper har stor betydelse för oss. Det är mycket viktigt att du som personalhandläggare har hög integritet och förmåga att skapa goda relationer med chefer, medarbetare och fackliga företrädare. Vi förutsätter att du är analytisk och har förmågan att se helheter och kan prioritera.
Svenskt medborgarskap
Anställningen är säkerhetsklassad och vi gör en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen. Du måste därför vara svensk medborgare.
Vi svarar gärna på dina frågor
Vill du veta mer om anställningen och arbetsuppgifterna är du välkommen att ringa avdelningschef Ann Elgemark och personalhandläggare Margareta Skoglund. Fackliga företrädare är Jesper Nyberg, OFR/S, och Sofie Engström, Saco-S. Du når samtliga på telefonnummer 0771-24 40 00.
Välkommen att söka senast den 2 maj 2016
Rekryteringsmyndigheten har redan valt informationskanaler för den här rekryteringen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chefspsykolog Rose-Marie Lindgren
0771-24 40 00
Avdelningschef Håkan Larsson
0771-24 40 00
Saco-S Britta Törner
0771-24 40 00