OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Arbetsställe:Personalavdelningen. Vi behöver en kvalificerad personalsekreterare, som skall ansvara för vårt systematiska arbetsmiljöarbete. Arbetet innebär såväl strategisk utveckling av arbetsmiljöarbetet i kommunen, som operativ handläggning gentemot myndigheter och chefer. Du ska bistå våra enhetschefer i alla frågor kring arbetsmiljö och rehabilitering, och arbetar i nära samarbete med kommunens hälostrateg. Tjänsten ingår i kommunens personalavdelning och rapporterar till personalchefen. KVALIFIKATIONER Du har högskoleutbildning inom det personaladministrativa området eller motsvarande, och några års erfarenhet av kvalificerat arbete inom personalområdet alternativt näraliggande arbetsuppgifter inom arbetsmiljö. Du har förmåga att skapa förtroendefulla relationer,lätt för att samarbeta men kan också ta egna initiativ och driva uppdrag på ett självständigt sätt. Du har en positivt mäniskosyn med förmåga att se olika mäniskors styrkor och uppmuntra dem till utveckling. Du arbetar utifrån ett konsultativt förhållningssätt samt har en god kommunikations förmåga