OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
verksamhetsområde Akut Verksamhetsområde Akut är ett av elva verksamhetsområden vid Södersjukhuset och består av akutmottagning, akutvårdsavdelning och arbetsterapi- och sjukgymnastavdelning, totalt cirka 350 anställda. Verksamheten har under senare år genomgått en betydande förändring med fokus på gott medarbetaromhändertagande, budget i balans och hög kvalitet. Vi söker nu en driftig person som tycker om att "ligga steget före" och att ständiga förändringar och förbättringar är en självklarhet. Sjukhuset arbetar enligt leankonceptet. Din uppgift är att på ett konsultativt sätt bistå chefer med din kompetens inom personalområdet. Det innebär att utmana, stödja och inspirera cheferna så att de tillsammans med sina medarbetare med patienten i fokus arbetar effektivt och framgångsrikt. Inom verksamhetsområdet arbetar du självständigt med uppgifter som spänner från strategiska personalfrågor som personalförsörjning, löne-bildning, förändringsarbete och arbetstidsfrågor till operativa frågor som rekrytering, rehabilitering, rådgivning och stöd i arbetsrättsliga frågor, samverka och förhandla med fackliga organisationer. Stor vikt kommer att läggas på ekonomiska uppföljningar inom personalområdet där du har en uttalad "controllerfunktion" Verksamhetsområdet har flera olika schemamodeller och du ska ha ett stort intresse för arbetstidsfrågor. Dessutom arbetar personal-specialisten med prioriterade utvecklingsfrågor inom personalområdet. Du kommer att ingå i verksamhetsområdets ledningsgrupp och vara direkt underställd verksamhetschefen. Du kommer att ha många kontakter med medarbetare på verksamhetsområdet, bland annat vid introduktion av nyanställda och i olika projekt på samtliga avdelningar. Personalspecialisten är ensam i sin yrkesroll på verksamhets-området men du kommer att ingå i ett större nätverk med personalspecialister som arbetar på övriga verksamhetsområden. Gruppen har regelbundna träffar. Vi söker dig som har personalvetarutbildning eller motsvarande och minst fyra års erfarenhet av självständigt brett kvalificerat personalarbete. Goda kunskaper i hela officepaketet. Du har en positiv attityd till utveckling och förnyelse av arbetet, du har ett mycket proaktivt förhållningssätt och arbetar hela tiden med att förbättra personal-frågorna inom verksamhetsområdet. Eftersom det är en stor bredd på arbetsuppgifterna är det viktigt att du är prestigelös och flexibel. Du trivs i en arbetssituation där du fångar uppdrag vartefter behov uppstår, ibland med kort framförhållning och där vardagen inte går att planera i alla delar. Du är noggrann, strukturerad och van att hantera administrativa uppgifter. Du är en utåtriktad och lyhörd person som har lätt att skapa förtroende och uppskattar många dagliga kontakter med chefer, medarbetare och kollegor. Arbetsuppgifterna ställer stora krav på samarbetsförmåga, att kunna arbeta självständigt samt att vara pedagogisk. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.