OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MejDej-kooperativet är ett brukarkooperativ vars ändamål är att ge assistansberättigade medlemmar möjlighet till en självvald och självstyrd personlig assistans. För att möjliggöra detta åtar sig MejDej-kooperativet arbetsgivarskapet för medlemmarnas personliga assistenter. Medlemmarna väljer själva sina assistenter, schemalägger assistenterna samt bestämmer över arbetsinnehåll. Vi strävar efter att ha en så god kompetens hos våra anställda, som möjligt och vi är måna om att såväl medlemmar som anställda, ska känna sig tillfreds med oss som assistanssamordnare och arbetsgivare. Som anställd har du möjlighet att ta del av de utbildningar som vi erbjuder våra anställda samt subventionerad friskvård. Du kan hitta mer information på vår hemsida; www.mejdej.se MejDej-kooperativet är en IfA-godkänd verksamhet (www.intressegruppen.info) Kooperativet har ett femtiotal medlemmar och ca 350 anställda assistenter. Jag är en bestämd kille på 9 år med svår utvecklingsstörning och mycket svår epilepsi med många krampanfall varje dag. Jag saknar tal och kommunicerar genom tecken och kroppsspråk och tränar mycket på sak till bild och ramsor. Jag har dålig balans och använder mig av rullstol och diverse andra hjälpmedel såväl i hemmet som utanför. Jag har daglig gå- och ståträning tillsammans med assistenten. Du kommer att vara med mig såväl i skolan som på fritiden. Jag behöver 100 % tillsyn och uppmärksamhet och hjälp med toalettbesök, av- och påklädning, vid måltider och med mina fritidsaktiviteter såsom ridning, simning, m.m. Detta ställer höga krav på dig eftersom du behöver vara mycket fokuserad på ditt arbete, flexibel, initiativrik, stresstålig och inte minst ha en glad och positiv attityd. Du arbetar ensam med mig vilket innebär att du är en självständig person, men i hemmet finns min familj omkring mig på ett naturligt sätt. Det är också av stor vikt att du är trygg i dig själv, ärlig, uppriktig och punktlig. En stark vilja att lära sig nya saker är en förutsättning eftersom det händer en hel del omkring mig hela tiden. Vi bor utanför Helsingborg så det är en fördel om du har egen bil för att ta dig till jobbet. Erfarenhet av epilepsi eller vårdutbildning är meriterande. Störst vikt läggs dock vid personlig lämplighet. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Vi ser helst att du skickar din ansökan via mail.
Kontaktpersoner på detta företaget
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Assistanssamordnare Maria Gunnarson
044-781 51 00
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 18
0734-484941
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Verksamhetsledare Agneta Ryfelt
044-781 51 00
Assistanssamordnare Maria Gunnarson
044-781 51 00
Personaladministratör Eva Arvidsson
044-781 51 11
Verksamhetsledare Elisabet Edelbring
044-781 51 18
0734-484941
Verksamhetsledare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Arbetsledare Eva Arvidsson
044-781 51 11