Kvalificerad problemlösning och service – ta nästa steg hos oss!

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

För dig som önskar en omväxlande vardag och är redo att arbeta med mer kvalificerad service, koordinering samt problemlösning finns nu möjlighet att ta nästa karriärsteg. Hos vår kund blir du en del av ett rikstäckande Service Operations Center där du tillsammans med cirka 70 kollegor arbetar med planering av service, drift samt underhåll för alla typer av kommunikationsnät – mobilt, fiber, koppar och el. Med inställning om att ett nät måste fungera dygnet runt blir du således en nyckelperson i driften av flera samhällsviktiga funktioner.

Inom ramen för Service Operations Center erbjuds tre olika roller – samtliga innehållande service, koordinering och problemlösning i olika grad och form. Ytterligare en gemensam nämnare är att samtliga roller erbjuder stor frihet inom ramarna för uppdraget. Du kommer således arbeta i en omväxlande miljö där mycket händer, utvecklas och växer löpande – samtidigt som du förväntas bidra med idéer och förbättringsförslag.

Nedan beskrivs de olika rollerna. Baserat på ditt intresse, din bakgrund och dina personliga egenskaper gör vi gemensamt en bedömning om vilken roll som lämpar sig bäst för dig.

Orderberedare – Arbete i nära kontakt med slutkunder vars nät är i behov av service eller underhåll av fälttekniker. Ditt huvuduppdrag går ut på att i kontakt med slutkund boka in tid för service/underhåll, säkerställa att samtliga detaljer inför arbetet är noterade samt korrekta och därefter koordinera informationen vidare till andra berörda delar av Service Operations Center.




Supportkoordinator – Hantering och koordinering av diverse supportärenden som anmäls av nätägare, fälttekniker eller andra parter. Här ställs du inför problemlösning och koordinering baserat på flertalet olika kunders behov, rutiner och krav. Genom insamling av information, noggrann administration samt stor kunskap om vanligt förekommande fel (som du får lära dig) förväntas du skapa dig en förståelse samt goda förutsättningar för att ett ärende ska kunna lösas på bästa möjliga sätt i efterföljande led.




Produktionskoordinator – För dig som trivs med att ta stort ansvar, koordinera, planera samt leda är detta en roll som har allt. Genom att bygga starka relationer och löpande kommunicera med respekt och tydlighet är ditt huvuduppdrag att optimera arbetsgången för fälttekniker inom ett givet geografiskt område. Du blir här ansvarig för att fördela arbetsorders, planera resvägar samt löpande prioritera arbeten utefter typ av ärende/fel. Tillsammans med de fälttekniker som du koordinerar är du ansvarig för att produktionen flyter på utefter satta krav och deadlines, samt att planeringen anpassas utefter förändrade förutsättningar.

Vi söker dig som
Har någon form av tidigare erfarenhet inom service.
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift.
Är bekväm med att arbeta i olika system och IT miljöer.


För att vara en passande kandidat till Service Operations Center hos vår kund förväntas du besitta god problemlösningsförmåga och vara tydligt serviceinriktad. Mer specifikt förväntas du klara av att bryta ner och hantera problem som dyker upp, hitta den mest effektiva lösningen och samtidigt uppnå, eller överträffa förväntningar hos kunder och kollegor i nästa led. Då verksamheten är omväxlande och nya utmaningar dyker upp i takt med att andra löses, förväntas du även vara en person som har förmåga att arbeta hårt, engagerat och konstruktivt även vid motgångar.

Om kundföretaget

Vår kund bygger, underhåller och sköter driften av kommunikationsnät i Sverige. Genom en rikstäckande organisation och över 1000 anställda har företaget en bredd som få kan matcha. Med ett Service Operations Center, två egna nätövervakningscentraler och multitekniker över hela landet kan vår kund både övervaka och säkerställa driften i landets olika nät, dygnet runt.

Om anställningen

Detta är ett konsultuppdrag med start i september 2022. Uppdraget sträcker sig initialt över 6 månader med mycket goda chanser till förlängning givet att samtliga parter är nöjda med samarbetet. Likaså finns möjlighet till eventuell anställning hos vår kund på sikt.

Vi på OIO, tillsammans med vår kund, värnar om ditt välmående och engagemang. Därför erbjuds du möjligheten till arbete hemifrån (cirka 2 dagar i veckan) samt fullt marknadsmässiga villkor kopplat till lön, lönemodell, friskvårdsbidrag och semester.

Övrig info
Omfattning: Heltid, dagtid (varierande arbetstider från 06:30-18:00)
Start: September 2022
Placering: Mölndal, Södra Porten
Kontaktperson: Dino Segetalo
Lön: Fast månadslön


Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Om OIO

Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OIO - Göteborg
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 juni 2022
  • Ansök senast: 31 augusti 2022

Liknande jobb


Extrajobb på Kundservice

Extrajobb på Kundservice

22 november 2024

Kundservicemedarbetare

Kundservicemedarbetare

22 november 2024

22 november 2024