OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi för kunds räkning en redovisningsekonom med intresse för, eller allra helst erfarenhet av, finansiella instrument.
Tjänsten är ett konsultuppdrag med eventuell möjlighet till anställning på sikt. Bolaget har flera större affärer på väg in och behöver förstärka teamet. Vår kund förvaltar stiftelser och som redovisningsekonom ingår du i ett team med flera härliga kollegor och jobbar likt en redovisningsbyrå åt de olika stiftelserna.
Om tjänsten
Rollen innebär primärt att arbeta med en egen kundstock där du gör löpande redovisning, bokslut och årsredovisning. Du arbetar även med upprättande av rapporter och inkomstdeklarationer. I vissa uppdrag kan även administrativt stöd till bolagets kunder förekomma, Det är ett spännande uppdrag och bolaget växer och är en känd aktör inom sitt område.
Du som söker
För att passa för tjänsten ser vi att du har flerårig erfarenhet från kvalificerat arbete inom redovisning. Du har en relevant eftergymnasial utbildning och trivs med att arbeta självständigt med redovisning. Kanske har du tidigare erfarenhet inom revision eller från en redovisningsbyrå. Har du kunskap om redovisning av finansiella instrument är det meriterande. För att passa för tjänsten är det viktigt att du behärskar såväl svenska som engelska på en god nivå.
Som person är du strukturerad och noggrann samtidigt som du är mån om att ge bästa tänkbara service till dina kunder. Vidare är du kommunikativ och prestigelös med ett genuint intresse för redovisningsfrågor.
Övrigt
Tjänsten är ett konsult uppdrag på minst sex månader med chans att bli anställd av vår kund. Vi söker dig som kan påbörja ett nytt uppdrag med kort varsel.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Katarina Forslund på 070-471 59 25. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.
I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88