OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Poolia PRESENTATION Vi söker nu en erfaren och kvalificerad redovisningsassistent för anställning i vår konsultverksamhet. Ditt första uppdrag, som blir hos ett fastighetsbolag i Malmö, sträcker sig över cirka sex månader. Du erbjuds därefter en tillsvidareanställning som konsult hos Poolia. Vi arbetar med ett löpande urval, så ansök gärna redan idag. Du bör kunna börja omgående, eller ha max en månads uppsägningstid. ARBETSUPPGIFTER Dina huvudsakliga uppgifter, som du utför för fem bolags räkning, kommer att vara: - löpande bokföring i Agresso ekonomisystem - avstämningar - bokslutsspecar - avskrivningar fastigheter, inventarier med mera - eventuellt lyfta vilande moms vid kvartalsskiften - hyresinbetalningar, inläsning OCR samt inregistrering manuella i FastNet - reservering betalningar - manuella utbetalningar via Nordeas Girolink - taxeringsbeslut, inregistrering i FastNet - ansökan frivillig momsregistrering, samt viktning per fastighet (kontroll att skatteverkets uppgifter stämmer med FastNet) - jämkning samt uträkning av investeringsmomsens påverkan vid uthyrning - deklaration samt inbetalning sociala avgifter - deklaration samt inbetalning skattedeklaration (moms) via e-legitimation. UTBILDNING/ERFARENHET Du är gymnasieekonom eller KY-utbildad med minst 3-5 års relevant arbetslivserfarenhet, alternativt är du civilekonom med några års erfarenhet. Erfarenhet från fastighetsbranschen är meriterande. För att trivas i konsultrollen, bör du vara självgående, utåtriktad, lättlärd och flexibel. FÖRETAGSPRESENTATION Poolias framgång bygger på att vi ständigt strävar efter högsta kvalitet och att vi har specialiserat oss på att hyra ut och rekrytera kvalificerad personal inom våra fokusområden ekonomi, administration, IT och teknik. Poolia har funnits sedan 1989, har verksamhet i fem länder och är noterat på Stockholmsbörsen. Vi arbetar effektivt och engagerat, med det stora företagets resurser och det lilla företagets närhet till både kunder och kandidater.