Arbetsbeskrivning
Söker du en omväxlande och ansvarsfull ekonomitjänst med internationella inslag?
Ansvarsområden/arbetsuppgifter
Leverantörsreskontra-skanning, kontering, distribution i e-attest
Kundreskontra-inbetalningar (såväl svenska som utländska), uppföljning, kravhantering
Fakturering
Moms, intrastat, import moms, hantering och betalning av skatter
Lönehantering
Löpande bokföring, avstämningar, månads samt årsbokslut
Andra administrativa uppgifter som förekommer på ett kontor (andra vanligt förekommande arbetsuppgifter på kontor inom administration/ekonomi)
Din profil
Ekonomisk utbildning, gärna med eftergymnasial utbildning inom ekonomi som kandidatexamen från universitet/högskola
Flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter på ekonomiavdelning/revisionsbyrå
God vana av att arbeta i affärs/ekonomi system samt Excel
Som person är du noggrann, ansvarstagande, effektiv, analytisk samt serviceinriktad då du också har kundkontakt med våra utländska Master Franchisetagare samt svenska franchisetagare.
Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.
Card Group är en internationell franchiseorganisation etablerade i 40 länder. Vi producerar och distribuerar ett unikt sortiment av gratulationskort och presentprodukter som säljs i butiker över hela världen. Från huvudkontoret i Gävle leder vi försäljningen, samordnar produktionen, utvecklar nya designer/produkter samt har administration och support. På Huvudkontoret är vi ca 13 personer varav 2 personer på ekonomiavdelningen.
Urvalsprocessen sker löpande varpå det är viktigt att vi får in din ansökan så fort som möjligt.