Kvalificerad Redovisningsekonom

Arbetsbeskrivning

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Arbetsbeskrivning
Experis Finance söker för kunds räkning en Kvalificerad Redovisningsekonom, gärna med erfarenhet av bostadsrättförening. Ett uppdrag som startar i mitten av augusti 2015 och pågår till 31 december. Har du arbetat med redovisning, budget, bokslut, prognoser, likviditetsplanering, ekonomi och även har erfarenhet av ekonomi inom fastighetsförvaltning, så är det just dig vi söker.

Vem är du?
Du har en akademisk examen i ekonomi och 1-3 års erfarenhet som redovisningsekonom med goda erfarenheter av ekonomiprocesser och finansiella flöden. Kunden ser gärna att du har erfarenhet av bostadsrättsförening, men det är inget krav. Du ska drivas av att arbeta med ekonomi och siffror samt vara öppen för att skapa nya kontakter, relationer och resultat. Att arbeta självständigt och se helheten är inga problem och du ska tycka om att det är tempo och uppsatta tidsplaner som ska hållas. Du ska vara noggrann, analytisk, stresstålig och strukturerad och kunna följa lagar och regler inom området. Du ska ha mycket goda Microsoft Office-paketet, framförallt i Excel. De är meriterande om du har erfarenhet av ekonomisystemen Resin, Eds och fastighetssystemet Xpand.

Vad kan vi erbjuda dig?
Experis är specialisten på specialister inom IT, Engineering, Finance och Executive. Vi ger specialister möjlighet att växla upp eller byta spår i sin yrkesbana. På Experis Finance (alt Engineering/IT) får du som konsult kompetensutveckling genom längre kvalificerade uppdrag. Vi har flertalet av Sveriges mest attraktiva företag som kunder och vår uppgift är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag.

Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus med ett långsiktighet engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal och ett årligt karriärsamtal med din personliga konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Experis värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktperson
Du söker tjänsten via ansökningslänken med registrerad CV. Vi tar inte emot ansökan via e-post eller brev. Intervjuer sker löpande och därför önskar vi att få din ansökan så fort som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Marika Johansson, via mail Marika.Johansson@se.experis.com

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Therese Rocafort Svensson

Angela Ekelöf
0340-66 42 71
Åsa Mårtensson
031-61 72 17
Mathias Ericson
0650-356 93
Emma Larsdotter Moström
090-702361
Jenny Viklund
0660-599 76
Helene Mårtensson
040-660 63 32
Hanna Eriksson
+4611194358
John Johansson
+46 703 24 25 19
Gosta Dreifeldt
+4642371645

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance Huvudkontor
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 2 juli 2015

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024