OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en självständig och kvalificerad redovisningsekonom? Har du förmåga att på ett effektivt sätt vara med och driva, samordna samt utveckla de ekonomiska processerna? Just nu söker vi en Redovisningsekonom för konsultuppdrag hos en av våra kunder i Örebro! Uppdraget är ett föräldravikariat med start i januari för att pågå till och med april 2022. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!
Om tjänsten
I rollen som Redovisningsekonom har du i uppdrag att administrativt driva, utveckla och samordna den ekonomiska redovisningen. I enlighet med gällande lagar och redovisningssed ska du på ett korrekt och informativt sätt spegla företagets ekonomiska ställning. Vidare är du drivande och koordinerar för att bokslutsarbetet utförs på rätt sätt och i rätt tid. Du rapporterar till Ekonomichefen.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som Redovisningsekonom kommer dina ansvarsområden bland annat innefatta att:
• Stämma av företagets bokföring, huvudbokskonton, felsökning och rättning
• Upprätta bokslut, avstämningar och specifikationer
• Sköta redovisning av in- och utbetalningar, avstämningar, överföringar, bankkontakter och likvida medel
• Behandla/kontrollera ankommande leverantörsfakturor samt kontera och attestera vid behov
• Handlägga momsredovisning, skattedeklaration, arbetsgivaravgift, F-skatt och viss kundfakturering etc.
• Utreda frågor som berör redovisning och skatt
• Ge råd i moms- och skattefrågor
• Medverka i olika projekt
• Utveckla/effektivisera existerande rutiner och processer inom ekonomiavdelningen
• Vara support till övriga funktioner i bolaget
• Planera, uppdatera, bidra och ansvara för förvaltningen av datasystem där ekonomisk information återfinns eller används.
Vem är du?
Vi söker dig med ekonomieexamen eller motsvarande från universitet/högskola. Du har tidigare erfarenhet som redovisningsansvarig och därmed kvalificerat redovisningsarbete. På så vis har du god förståelse och kunskap för de ekonomiska processerna såsom budget, prognos, flerårsplan och bokslut. Vidare har du flytande kunskaper i svenska och engelska, vad gäller såväl tal som skrift, samt goda kunskaper i Office-paketet, främst Excel. Tidigare erfarenhet inom Navition/Microsoft Business Central som ERP-system anses meriterande.
Som person är du naturligt självständig och aktivt drivande. Du agerar ansvarsfullt och förtroendeingivande med förmåga att identifiera, driva och avsluta aktiviteter på ett effektivt sätt. För att trivas i rollen är du nyfiken, noggrann, organiserad och strukturerad med mycket god kommunikativ förmåga. Du skapar lätt goda relationer och samarbeten med chefer och anställda på olika organisatoriska nivåer. Vidare arbetar du gärna proaktivt med förändringar och förbättringar.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg
Katerina Avraam
Anna Pernås
Linda Axäng
Anna-Karin Skoog
Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02