OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Experis söker nu en redovisningsekonom för ett vikariat till vår kunds redovisningsavdelning. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta som redovisningsekonom och dessutom har goda kunskaper i SAP och har arbetat med IFRS 16, då kan detta vara något för dig! Varmt välkommen med din ansökan
Start: 18 januari 2021
Uppdrag: konsultuppdrag 14 månader, Vikariat för föräldraledighet
Plats: Solna, Stockholm. Kontoret har goda förbindelser med kollektivtrafik
Arbetet kommer i och med Covid 19 göras på distans och pågå så länge restriktionerna gäller.
Kunden är ett internationellt företag inom elektronikbranschen. Idag består kundens redovisningsavdelning av 8 medarbetare varav 4 redovisningsekonomer med bolagsansvar för Danmark, Norge, Sverige inkl Baltikum och Finland. Du och dina 3 redovisningskollegor ansvarar för den legala rapporteringen för kundens nordiska bolag. Redovisningsavdelningen är en del av Finance-avdelningen som även innefattar Billing, Contract & Credit samt Controlling. Du kommer tillhöra det Nordeuropeiska huvudkontoret med placering i Solna/Sundbyberg och rapporterar till den nordiska redovisningschefen
Arbetsbeskrivning
Du ansvarar självständigt för redovisningen i det finska dotterbolaget. Du kommer i uppdraget att arbeta självgående med löpande redovisning, kontoavstämningar och rapportering. I arbetsuppgifterna ingår såväl månads-, kvartals och årsbokslut samt rapportering och beräkning av skatt och moms. Inkomstdeklaration och Årsredovisning görs av revisorerna.
Du kommer även ta en aktiv del i koordinationen av de externa revisorernas arbete och du bistår i budget och prognosarbete. Arbetet med det finska bolaget är ca 50-60%, resterande tid supportar du det svenska bolaget med t ex avstämningar, kontroller och bokningar samt övriga ad hoc uppgifter.
Vem är du?
Vi söker dig som har ekonomisk universitetsutbildning eller motsvarande med några års erfarenhet av kvalificerad redovisning samt goda kunskaper i redovisnings- och skattefrågor. Du måste vara bokslutssjälvständig, har erfarenhet av arbete i större internationella företag.
Du är van att arbeta i olika system och har goda kunskaper i Excel.
Goda kunskaper i SAP är ett krav för tjänsten och erfarenhet av att arbeta med IFRS16 är starkt meriterande
Som person är du självgående, analytisk och driven. Det är viktigt att du känner dig trygg i din profession och har god förståelse för hur bokslutsprocessen ser ut. Du har en god förmåga att samarbeta med såväl interna som externa samarbetspartners. Eftersom vi är en internationell koncern söker vi dig som hanterar såväl svenska som engelska. Det är meriterande om du kan finska men inget krav.
Vad är det bästa med att vara konsult på Experis?
Som konsult på Experis får du möjlighet att utvecklas i olika uppdrag i olika branscher. Vi på Experis tillhör en stor koncern och får in många spännande uppdrag inom olika branscher, därmed ökar möjligheten för din personliga utveckling och karriär. Du blir som konsult en del av vårt härliga team av konsultchefer, kandidatspecialister med mera. Det är viktiga för oss att våra konsulter känner sig delaktiga, därför anordnar vi kontinuerliga konsult- och nätverksträffar samt AW:s.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila ansvarig Talent Acquisition Specialist Anna Bjellheim på anna.bjellheim@se.experis.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Sjöberg
08-736 29 59
Lisa Lundeberg
08-4523367
Sonja Sand
016-15 57 37
Anna Aurell-Sundvall
08 - 736 29 66
Nina Rydingsvärd
013-355505
Hanna Eriksson
+4611194358
Magnus Carlhielm
0470-745587
Mattias Larsson
042 37 16 12
Camilla Rippe
031-61 72 67
Åsa Mårtensson
031-61 72 20