OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OptiGroup är en ledande europeisk business-to-business distributör av produkter som är centrala för den löpande affärsverksamheten inom Facility, Safety & Foodservice, Packaging och Paper & Business Supplies. Bolagen inom OptiGroup specialiserar sig på att förse sina kunder med produkter och tjänster som förbättrar effektiviteten och bidrar till en mer framgångsrik verksamhet. OptiGroup-koncernen med en nettoomsättning på 1,6 miljard EUR under 2018 och 2 200 anställda, ger support till över 110 000 kunder i 19 europeiska länder. www.optigroup.com (http://www.optigroup.com/)
I den här rollen hos oss på våra skandinaviska bolag Procurator och Papyrus får du möjlighet att bidra med det du kan väldigt bra: redovisning. Du kommer att arbeta operativt i vissa delar och kvalitetssäkra andra. Eftersom rollen är under utveckling får du även möjlighet att utforma och utveckla våra processer processer.
Vad innebär rollen?
I nära samarbete med ytterligare en kvalificerad redovisningsekonom har du som huvudsaklig uppgift att stötta koncernens Shared Service Center i redovisningsprocessen. Detta innebär att du bidrar med ditt kunnande i olika redovisningsfrågor. Ditt ansvar omfattar även att följa upp och kvalitetssäkra bokslutsprocessen, upprätta moms- och skattedeklarationer, rapportera till koncernen samt ta fram årsredovisningar. Löpande uppgifter är bland annat godkännande av fakturor och betalningar, rapportering till myndigheter och diverse ad hoc-uppgifter. Du ger även support till övriga organisationen, exempelvis Controllers och Finance Managers, vilket innebär att du har en stor kontaktyta. I takt med förändringar vi gör finns även möjlighet att involvera sig i diverse projekt.
Vem är du?
Med flera års erfarenhet av redovisning har du en mycket god förståelse för hela redovisningsprocessen inklusive bokslut, skatt och moms. Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi samt är trygg i din kommunikation på både svenska och engelska. Du är även en van Excelanvändare och har med stor fördel arbetat i SAP eller något annat större system. Likaså är det önskvärt att du har arbetat i något rapporteringssystem, exempelvis Hyperion.
Det är viktigt att du på ett personligt plan är initiativtagande på så vis att du själv sätter igång aktiviteter mot diverse önskade resultat. Du är även flexibel och kan därmed anpassa dig till ändrade förutsättningar som sker omkring dig i organisationen. Fortsättningsvis är av vikt att du har en helhetssyn som innebär att du förstår sammanhang, strukturer och system. I och med din viktiga servicefunktion är du givetvis även mån om att erbjuda god service och support.
Ansökan
I denna rekrytering har Procurator valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Karin Fors på 031-333 54 75. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2 mars 2020.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan! För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88