OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Alten utvecklar och levererar vi kompetens för världsledande företag genom Sveriges mest engagerade teknik och IT-konsulter. Våra kunder återfinns inom branscher som Energy, Telecom, Automotive, Defence & Aerospace och Industry och vi är verksamma genom hela produktutvecklingskedjan. Som en del av Alten Group har vi över 16.000 medarbetare och verksamhet i 16 länder. Läs mer om Alten påwww.alten.se.
Motiveras du av att arbeta i en dynamisk miljö med service, engagemang och arbetsglädje i fokus? Har du en utbildning inom ekonomi, erfarenhet av redovisning och ett stort intresse för siffror?
Arbetsbeskrivning
Som kvalificerad redovisningsekonom kommer du att tillhöra vår Ekonomiavdelning, en avdelning som idag består av 22 personer inom redovisning, controlling och lön. Du kommer att ingå i Redovisningsteamet som består av 5 personer. Teamet jobbar bland annat med leverantörsreskontra, löpande bokföring, moms- och skattedeklarationer, avstämningar och månadsbokslut. Hantering av redovisning i småbolag samt rapportering till moderbolag förekommer också.
Kvalifikationer och egenskaper
Du har en relevant utbildning inom ekonomi och 2-5 års erfarenhet av redovisning, kontoavstämningar och bokslut. Du skriver och talar flytande svenska och engelska samt har en mycket god excel- och systemvana. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor, Västra Frölunda från starten men från oktober vid Front Lindholmen.
Som person är du prestigelös, serviceinriktad, driven och har en god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du är analytisk och noggrann samt har ett långsiktigt perspektiv och förmåga att se både detaljer och helheten. Din personkännedom är god och du motiveras av att arbeta i team och med människor i en föränderlig och dynamisk miljö. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Tjänsten
Tjänsten är ett vikariat på ca ett år med start så snart som möjligt och efter överenskommelse.
Ansökan
Vi samarbetar med rekryteringsföretaget PS Partner i denna rekrytering. För att söka tjänsten, registrera din CV tillsammans med ett personligt brev på www.pspartner.se. För frågor, kontakta rekryteringskonsult Lena Wadenby på +46 723 30 60 61/ lena.wadenby@pspartner.se
PS Partner tar gärna tar emot din ansökan så snart som möjligt men intervjuer sker först i augusti.
"PS Partner grundades 2010 och vårt kontor är beläget på Södra Hamngatan 25 i centrala Göteborg. Vårt jobb är att hitta rätt person, i rätt tid – till rätt organisation. Mer precist arbetar vi med rekrytering, search, bemanning och personalfrågor. Tillsammans har vi närmare 70 års erfarenhet och har sett många olika människor, positioner och organisationer. Läs gärna mer på www.pspartner.se"
Kontaktpersoner på detta företaget
Johan Sjöberg
Lena Wadenby
Anna Petersson
Gabriella Christiansen
Mats Törn