Kvalificerad redovisningsekonom till Hjärt- Lungfonden

Arbetsbeskrivning

Är du den vi söker?

Är du en fullfjädrad redovisningsekonom med flera års erfarenhet av självständigt redovisningsarbete? Är du intresserad av att arbeta med ekonomin i en verksamhet med visionen om en värld fri från hjärt- lungsjukdomar? Är du engagerad, nyfiken och gillar att arbeta i team samtidigt som du tar stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter? Om så kanske du är Hjärt- Lungfondens nya redovisningsekonom!

Arbetsbeskrivning

Hjärt-Lungfonden växer som organisation och kraven gällande ekonomisk rapportering och uppföljning till verksamheten blir allt viktigare. I rollen som redovisningsekonom hanterar du både den interna och externa redovisningen samt även den finansiella rapporteringen. Utöver att arbeta med redovisningen kommer du även att tillsammans med kollegor arbeta med kontinuerliga förbättringsarbeten för att möta verksamhetens krav.

Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av:

- Löpande bokföring

- Ansvar för/helheten månads- och årsbokslutsarbete

- Årsredovisning

- Säkerställa redovisningen i den interna och externa rapporteringen

- Analysarbete

- Hantering och redovisning av kapitalförvaltning

- Säkerställa efterlevnad av regelverk

- Likviditetsplanering och kassaflödesanalys

- Stöd till business controller i utvecklingsarbete avseende datadrivet arbetssätt

- Delaktig i budget- och prognosarbete

- Driva förbättringsarbete och effektiviseringar för att optimera ekonomiavdelningens processer

- Superuser i Visma Control

Ekonomiavdelningen består av totalt sju personer i olika roller, bla junior redovisningsekonom, ekonomiassistent, handläggare för arv, stora gåvor och testamenten, business controller, ekonomichef.

Hjärt- Lungfonden har sitt mycket fina kontor ett stenkast från Gamla stans tunnelbanestation.

Din profil

Vi söker dig som har gedigen redovisningskunskap, är van att arbeta med hela redovisningsprocessen liksom uppföljning och analys. Troligtvis har du tidigare hanterat ekonomin på mindre och medelstora företag och i detta arbetat både högt som lågt och med ekonomifunktionens alla delar. Du har minst 3-5 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete och finansiell rapportering. Har du även erfarenhet från kapitalförvaltning är det meriterande.

Du har god systemvana, mycket goda kunskaper i Excel och erfarenhet från något affärssystem, gärna Visma Control. Därtill är det ett plus om du har erfarenhet av Power BI.

Du är trygg i dig själv, prestigelös och har lätt för, och gillar, att samarbeta med andra samtidigt som du tar ansvar för dina egna arbetsuppgifter. Som person är du lösningsorienterad, analytisk och har bra förmåga att planera ditt arbete.

Hos Hjärt-Lungfonden finns en möjlighet att verkligen göra skillnad och jobba med värdeskapande arbete tillsammans med ett 60-tal kollegor som också brinner för att skapa en en värld fri från hjärt- och lungsjukdom!

Hjärt-Lungfonden är en tobaksfri arbetsplats!

Om företaget

Hjärt-Lungfondens vision är en värld fri från hjärt- och lungsjukdom. Ingen ska bli lämnad ensam med saknaden efter en mamma, en pappa, ett barn eller en partner. Det är den drömmen vi på Hjärt-Lungfonden kämpar för varje dag. Därför samlar vi in pengar till forskning och arbetar för ökad kunskap om forskningens betydelse. Verksamheten är helt beroende av gåvor från privatpersoner och företag. 2022 delade Hjärt-Lungfonden ut 359 miljoner kronor till vinnande forskning.

Vår organisation grundades redan 1904 under namnet Svenska Nationalföreningen mot Tuberkulos. Då var målet att bekämpa den stora folksjukdomen tuberkulos. Idag arbetar vi för att besegra vår tids största folksjukdomar, hjärt- och lungsjukdomar. År 2024 firar vi 120 år och har satt höga mål. Var med oss och förverkliga vårt jubileumsmål!

Övrigt

I denna rekrytering samarbetar Hjärt- Lungfonden med Capega och Margaretha Palmbäck. Ansök direkt då urval och intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot några ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV via vår hemsida.

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Margaretha Palmbäck på margaretha.palmback@capega.se eller 072-985 86 51. Välkommen med din ansökan!

Om Capega
Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se (http://www.capega.se/) och ta en första kontakt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Capega
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 mars 2023
  • Ansök senast: 23 augusti 2023

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024