OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Är du en fena på ekonomi och söker nya utmaningar eller kanske ta nästa steg i karriären? Då kan vi ha arbetet för dig!
Vi söker nu en kvalificerad redovisningsekonom till vårt team i Malmö. Du kommer att arbeta nära verksamheten och ha ett tight samarbete med dina kollegor från olika avdelningar. Vi ser att du har erfarenhet av redovisning sedan tidigare för att klara av jobbet - men vi söker dig som är hungrig och inte anser dig vara fullärd! För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Krav på utbildning:
- Gymnasieutbildning
- Eftergymnasial utbildning som redovisningsekonom eller motsvarande
Krav på erfarenhet:
- Mer än 5 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete
- Gärna erfarenhet som ekonomiansvarig/redovisningsansvarig på mindre bolag
- Erfarenhet av bokslutsarbete och erfarenhet av att driva bokslutsprocessen
- Ha arbetat i ett större/medelstort affärssystem. Gärna i Microsoft D365
- Erfarenhet av arbete med anläggningstillgångar i anläggningsregister
- Erfarenhet av avstämning och redovisning av skatter till Skatteverket (moms, arbetsgivaravgifter, punktskatter mm)
- Gärna varit med i förändringsarbete i redovisningsprocesser
- Har du erfarenhet av löneadministration är det meriterande
Personprofil
Som person vill vi att du:
- Är positiv, tydlig och ödmjuk och tycker om dialogen både internt och externt (bank, revisor mfl)
- Är nyfiken och försöker hitta mest effektiva sättet att arbeta.
- Gillar teamarbete men också att arbeta och planera det egna arbetet
- Är ordningsam och strukturerad
- Intresse för att utforska affärssystemets möjligheter utifrån våra arbetssätt, hur våra system på bästa sätt kan stödja oss
Övrigt
Start: Omgående/enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Malmö
PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Pernilla Ingemansson. Skicka in din ansökan redan idag då urval sker löpande och intervjuer efter sommaren. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Företagspresentation
På Sysav blir du en del av ett företag där visionen är en viktig ledstjärna: ”Sysav bidrar till att skapa världens mest hållbara region, för denna och kommande generationer”. Du får en arbetsplats där ett tillitsfullt och lyhört ledarskap och medarbetarskap premieras, samt goda förutsättningar att må så bra som möjligt - bland annat genom förmånlig sjukvårdsförsäkring och friskvårdsbidrag.
Sysav är ett miljö- och återvinningsföretag som tar hand om avfall från hushåll och industrier och återvinner det, så långt det går, till en resurs som går att använda igen. Vi verkar för ett samhälle med cirkulära flöden, hållbar produktion och konsumtion, där onödigt avfall inte uppstår. Sysav är stolt över att bidra till att skapa världens mest hållbara region - tillsammans med kunder, samarbetspartners och våra 14 ägarkommuner.
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm
Henrik Petré
Carl Henrik Monsén
Lina Beaman
Åsa Almgren
Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon
Henrik Petré
Hanna Mattsson
0733-53 75 17