OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1500 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.
Statens servicecenters Supportavdelning inom Division Myndighetsservice är placerad i Östersund och består av cirka 45 medarbetare. Inom eheten arbetar vi med kvalificerad lönehandläggning till våra kundmyndigheter inom området lön.
Motiveras du av att arbeta med kvalificerad handläggning, med ständiga förbättringar samt mot uppsatta mål? Då passar detta uppdrag dig.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som kvalificerad servicedeskhandläggare kommer du arbeta med handläggning av supportärenden av utredande karaktär där bl.a. framtagning av rapporter, upprättande av intyg, djupare beräkningar etc. är en del av arbetsuppgifterna. I din roll ingår även att delta i och informera vid systemmöten och enhetsmöten inom avdelningen. Du kan även komma att samverka med andra avdelningar samt inhämta information i operativa möten med kund. I dina arbetsuppgifter innefattas även att medverka i förbättrings- och utvecklingsarbete inom Supportavdelningen.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Gymnasieexamen
• Utbildning inom lön eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Minst 2 års erfarenhet av lönehantering eller motsvarande
• God förståelse i samtliga systemstöd som avser löneområdet
Vidare ska du ha följande förmågor:
• Analytisk, att uppmärksamma detaljer
• Strukturerad och prioritera, att välja utifrån helheten vad som ska göras och i vilken ordning
• Initiativtagande, att drivas av att arbeta mot uppsatta mål och se resultat
• Kommunikativ, att kunna utrycka sig väl muntligt och skriftligt på svenska
• Flexibel, och trivas med att arbeta i en dynamisk och föränderlig miljö
• Utvecklingsfokuserad, att kunna arbeta med ständiga förbättringar
• Prestigelös, att vara samarbetsinriktad och trivs med att arbeta i team
Dessutom är det meriterande om du har:
• Fördjupad ämneskunskap inom löneområdet
• Erfarenhet av handläggning inom löneområdet
• Fördjupad kunskap om lagar och avtal
• Erfarenhet av framtagning av specialrapporter
• Erfarenhet av lönesystemet Primula och/eller Heroma
Övrigt
Anställningen är 100% och tillsvidare.
Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning.
Önskat startdatum 2022-08-15.
Anställningen är placerad i Östersund.
Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 25 april, 2022.
För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kan komma att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.