Kvalificerad supporttekniker

Kvalificerad supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Bilvård, Båt, Bygg, Verktyg, Fritid, Hem och Kontor/Teknik.
Biltema är ett starkt varumärke med fler än 150 butiker runt om i Norden och som nu är inne i en spännande expansionsfas med målsättning att inom de närmsta åren öppna ett drygt 50-tal nya varuhus i Norden.

Biltema Nordic Services AB är ett servicebolag inom Biltema med olika avdelningar som tillsammans levererar en helhetslösning för varuhusens sortiment och drift.
Stora delar av Biltemas sortiment är produkter som lanseras under det egna varumärket "Biltema". Detta sätter en prägel på arbetsuppgifterna då företaget i och med det blir juridiskt klassat som tillverkare och därmed ansvarig för säkerhet och funktion.
Produktavdelningen tar fram sortimentet. Kvalitétsavdelningen säkerställer att de produkter Biltema sätter på marknaden uppfyller gällande lagkrav. Grafiska avdelningen sköter den grafiska produktionen vilket innefattar texter, förpackningar, katalog och marknadsföring av Biltemas produkter. IT avdelningen hanterar supporten åt varuhusen och backoffice funktioner.

Biltema IT
Att jobba på Biltema IT ska vara utvecklande och spännande. Vi har ett högt tempo där det hela tiden händer nya saker. Arbetsuppgifterna är varierande och ansvarsfulla, projekten är varierande och teamet har en härlig gemenskap. Organisationen är platt och prestigelös vilket gör att alla medarbetare har stora möjligheter att påverka och utvecklas.

Din uppgift som Supporttekniker är att bygga och underhålla och supportera tekniska lösningar för vår organisation Biltema.

Beskrivning av tjänsten
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att hjälpa våra kontor och lager i olika supportärenden. Du är även en viktig medarbetare i samband med nyetableringar av varuhus. Kontakten med kontor och lager sker främst via telefon och mail, med stöd av ärendehanteringssystemet. I rollen ingår att ge råd om användarhantering, hjälpa till vid felsökning av nät eller vid uppkopplingsproblem. Du sköter även installation av hård- och mjukvara, vissa inköp och eventuella reklamationer av hårdvara. Dessutom testar du nya versioner av programvaror i testmiljö samt dokumentation av manualer mm. En del av tjänsten så skall du också koordinera ärenden vidare till utvecklare främst inom web.

Om Dig
Vi söker Dig som har erfarenhet av att arbeta med IT-support gärna med erfarenhet av att arbeta med kontorssupport . Det är även meriterande om du har kunskaper om

Microsoft server operativsystem
Active Directory
Serverapplikationer (SQL server, Exchange, SharePoint)
Windows 10
Som person är du orädd, trygg och trivs med ett högt arbetstempo med fokus på service, där arbetsuppgifterna varierar och det gäller att hjälpas åt i teamet. Du är användarorienterad har förmågan att översätta teknik till nytta för vår organisation.

Givetvis delar Du Biltemas värderingar  Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning och Reda samt Flexibilitet .

 
Är du redo för ett utmanande arbete med stora utvecklingsmöjligheter?  Ansök nu!

Sista ansökningsdag : 2021-10-10
Arbetsplats/placering : Helsingborg
Anställningsform:  Heltid
Lön:  Enligt överenskommelse

Har du frågor kring tjänsten kontakta:  Rickard Hildingsson, e-post: rickard.hildingsson@biltema.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Biltema Nordic Services AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 september 2021
  • Ansök senast: 10 oktober 2021

Liknande jobb


19 december 2024

Supporttekniker IT

Supporttekniker IT

19 december 2024