OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nordic Competence Search är ett systerföretag till Logistikentreprenader Sverige AB och är genom Almega ett auktoriserat bemannings och rekryteringsföretag. Logistikentreprenader är specialiserade på entreprenadslösningar men utvecklar och erbjuder även andra kostnadseffektiva och högkvalitativa bemannings- och rekryteringstjänster inom lager och logistik. Vi på Nordic Competence Search kompletterar Logistikentreprenader genom att erbjuda bemannings och rekryteringstjänster på den växande tjänstemannasidan. Nordic Competence Search söker för kunds räkning en kvalificerad verksamhetskonsult till deras Helsingborgskontor! Vår kund är en komplett IT-partner med en ledande position bland Nordens IT-konsultföretag. Deras affärside är att "aktivt stödja kundernas affärsutveckling med effektiva informationssystem." De har bred kunskap om sina kunders verksamheter med en helhetssyn på informationssystem och informationsteknologi. De arbetar resultatinriktat med en långsiktig, aktiv samverkan med våra kunder. De har kontor och dotterbolag på drygt 40 orter i Norden. Denna tjänst har sin utgångspunkt i Helsingborg. På Helsingborgskontoret finns idag 28 anställda. Som kvalificerad verksamhetskonsult på detta uppdrag arbetar du i huvudsak med att supporta deras kunds affärssystem. Du kontaktas främst av personal på butiker inom färg, järn och byggvaruhandel. En viktig del i ditt arbete är även att besöka kunderna för installation, underhåll och utbildning av systemet. Du kommer ha kundnätverk utspridda över hela Sverige varför en hel del resor ( max 2-3 dagar/vecka) kommer att förekomma. En del av detta jobb kommer även innebära merförsäljning av systemlösningar, främst då du är ute hos kund. Krav på person: För denna tjänst söker vi dig som har någon form av akademiskutbildning gärna inom Ekonomi eller Logistik. Vi ser gärna att man har erfarenhet från arbete i butik eller kassasystem, gärna inom färg, bygg eller järnvaruhandeln.Vi ser gärna att man har säljvana också då man hela tiden försöker att utbygga kundens system för att alltid kunns ge det kunden vill ha. Du har även ett tekniskt intresse och god tekniskt förståelse. Eftersom tjänsten är mycket inriktad på service och sälj krävs det att det är områden du brinner för och kan leverera en helhetsbild till kunderna. Vidare besitter du hög social kompetens, vana från att hantera olika sorters personer såsom VD och neråt och trivs i rollen som "spindel i nätet" samt. B-körkort är ett krav.