Kvalificerad teknisk kundsupport (Siebel)

Arbetsbeskrivning

Perido Skills söker en person som talar flytande engelska och gärna andra språk som spanska och franska, och behärskar tekniska termer, till vår kund för internationell support. I arbetet kommer du att ansvara för att hantera inrapporterade serviceärenden från företagets användare och IT-avdelningar. Detta innebär teknisk problemlösning där det handlar om att förstå användarens problembeskrivning och bedöma ärendets typ och komplexitet, för att sedan lösa eller eskalera ärendet till rätt instans. I det fall det rör som om mer komplicerade ärenden sköter du kontakten med helpdesk, applikations ägare, utvecklingsavdelningen, supportchef och då det behövs Siebels Support Web. I arbetet igår även administration av systemet och processer som rör användare och ärendehantering. Kravprofil - Måste kunna flytande engelska med kunskap om IT-termer - Erfarenhet av teknisk support är ett krav - Erfarenhet av Oracles Databas är ett krav - Erfarenhet av att arbeta med databasrapporteringsverktyg är meriterade - Kunskap om Windows XP/2000/Vista Operativsystem och nätverk är meriterande - Goda kunskaper i SQL är meriterande - Spanska och/eller franska flytande är meriterande - Erfarenhet av Siebel är meriterande - Erfarenhet av internationell teknisk support är meriterande

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido Skills AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 13 februari 2008
  • Ansök senast: 14 mars 2008

Postadress

Stora Nygatan 27
STOCKHOLM, 11127

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010