OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Perido Skills söker en person som talar flytande engelska och gärna andra språk som spanska och franska, och behärskar tekniska termer, till vår kund för internationell support. I arbetet kommer du att ansvara för att hantera inrapporterade serviceärenden från företagets användare och IT-avdelningar. Detta innebär teknisk problemlösning där det handlar om att förstå användarens problembeskrivning och bedöma ärendets typ och komplexitet, för att sedan lösa eller eskalera ärendet till rätt instans. I det fall det rör som om mer komplicerade ärenden sköter du kontakten med helpdesk, applikations ägare, utvecklingsavdelningen, supportchef och då det behövs Siebels Support Web. I arbetet igår även administration av systemet och processer som rör användare och ärendehantering. Kravprofil - Måste kunna flytande engelska med kunskap om IT-termer - Erfarenhet av teknisk support är ett krav - Erfarenhet av Oracles Databas är ett krav - Erfarenhet av att arbeta med databasrapporteringsverktyg är meriterade - Kunskap om Windows XP/2000/Vista Operativsystem och nätverk är meriterande - Goda kunskaper i SQL är meriterande - Spanska och/eller franska flytande är meriterande - Erfarenhet av Siebel är meriterande - Erfarenhet av internationell teknisk support är meriterande