OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Alpin skidåkning, bad längs Storsjöns stränder och rekreationsområden i anrika bruksmijöer. I Sandviken väntar ett rikt frilufts- och kulturliv i kombination med låga boende- och levnadskostnader. Allt i en internationell atmosfär kring den högteknologiska verkstadskoncernen Sandvik AB. Sandvikens Kommun arbetar för en bra livsmiljö för kommunens 37000 invånare samt att vara den goda arbetsplatsen för över 3000 anställda. Inköpskontoret ansvarar för kommunens upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader. På enheten arbetar fyra personer. ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en kvalificerad upphandlare som skall ansvara för upphandlingar enlig LOU. I Ditt arbete ingår bland annat att: Medverka till att utveckla kommunens upphandlings- och inköpsprocess. Genomföra upphandlingar. Stödja förvaltningarna i upphandlings- och inköpsfrågor. Upphandling bedrivs i projektform i nära samarbete med verksamheten men där du ansvarar för upphandlingsprocessen, i vissa fall fungerar du även som projektledare. KVALIFIKATIONER Vi ser helst att du har högskoleutbildning inom ekonomi/teknik/juridik eller annan relevant eftergymnasial utbildning. Alternativt har du annan form av vidareutbildning inom upphandlingsområdet. Meriterande är erfarenhet av att leda projekt samt en vana att arbeta utåtriktat. Erfarenhet av upphandlingsfrågor inom offentlig förvaltning är ett krav.