OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Serviceområde Upphandling är Kungsbacka kommuns gemensamma upphandlingsresurs. Vi samordnar upphandlingsvolymer över förvaltningsgränserna och gör kommungemensamma ramavtal. Vi gör också enskilda eller objektsupphandlingar för kommunen och dess förvaltningar. Funktionen ger vidare stöd och service i upphandlingsärenden till kommunens alla förvaltningar, institutioner och bolag samt ansvarar för upphandling och utrustning vid ny- och ombyggnation. Kungsbacka kommun upphandlar varor och tjänster till ett värde av cirka 1,5 miljard SEK per år. Vi är den kommun i Sverige som kommit längst med e-handel och alla våra nya leverantörer knyts till systemet. Vi söker en kvalificerad upphandlare, som är väl förtrogen med Lagen om offentlig upphandling (LOU). Du har arbetat med upphandling i minst tre år. Vi vill att du som söker ska ha en högskoleutbildning inom upphandling eller ekonomi. KY-utbildning som internationell inköpsekonom är också en relevant utbildning under förutsättning att du har fördjupat dig inom LOU. Kommunikation är en central del av vårt arbete. Du är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang och du drivs av att göra bra affärer. När du arbetar med referensgrupper får du en pedagogisk roll exempelvis när du ska förklara processen för en upphandling. Du har förmåga att förstå komplicerade språkliga underlag och du producerar även egna dokument av hög kvalitet. Du planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi kan erbjuda dig en tillsvidareanställning på heltid. Eftersom vi strävar efter en jämnare könsfördelning ser vi gärna manliga sökande. Tillträde är snarast eller enligt överenskommelse. Vi vill ha din ansökan senast[2010-04-12. När du söker ett jobb hos Kungsbacka kommun vill vi att du använder dig av vårt rekryteringssystem. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på 'ansök' längst ner i annonsen.