OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunerna Skinnskatteberg, Norberg, Hedemora och Avesta samverkar sedan hösten 2006 i upphandlingsfrågor. En gemensam enhet ansvarar för upphandlingar av ramavtal och separata objekt gällande varor, tjänster och entreprenader. Sammantaget bor i de fyra kommunerna 48 000 personer och vi omsätter tillsammans närmare en miljard kronor. ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER till upphandlingsenheten i Avesta I arbetsuppgifterna ingår upphandling av ramavtal och specifika objekt av såväl varor, tjänster och entreprenader. Du arbetar med vägledning, utbildning och support i upphandlingsärenden och vägledning i god affärsetik och moral. KVALIFIKATIONER Du har akademisk utbildning inom ekonomi, juridik eller teknik, alternativt motsvarande kunskaper inhämtade på annat sätt. Du har minst 10 års yrkesmässig erfarenhet av upphandlingsarbete inom ramen för LOU och goda kunskaper om kommunal verksamhet. Vi sätter kundservice i fokus då vi som intern konsult utför upphandlingar på uppdrag av verksamhetsansvariga. Du har ett brinnande intresse att ständigt utveckla en effektiv verksamhet som gagnar god ekonomi för våra uppdragsgivare en hållbar ekologisk och lokal utveckling. Ta tillfället och utveckla dig själv och dina nya arbetskamrater när vi tillsammans bygger upp en mycket kvalificerad upphandlingsenhet.