OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kansli- och informationsavdelningen ingår i kommunledningskontoret, som är kommunens centrala förvaltning med funktioner för kansli, ekonomi, personal, IT och näringslivsfrågor. Inom kansli- och informationsavdelningen har vi ett utredningssekretariat med två utredare, som ska arbeta åt såväl kommunledningskontoret som kommunens övriga förvaltningar. Kommunledningskontoret söker Kvalificerad utredare Ref nr 2007.007/KLK Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna kommer till stor del att vara förändrings- och utvecklingsinriktade med kvalificerade utredningar och utvärderingar. Uppdragen kommer att spänna över hela den kommunala verksamheten och innefatta ansvar för att leda och samordna projekt även med flera berörda förvaltningar. Befattningen bedöms medföra goda möjligheter till såväl personlig som yrkesmässig utveckling. Tjänstens benämning är utredare. Kvalifikationer Vi söker Dig som har en samhällsinriktad utbildning på högskolenivå. Vi vill gärna att Du har erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning. Du bör ha lätt för att uttrycka Dig i tal och skrift och för att utveckla system och strukturer ofta med hjälp av IT. Det är viktigt att Du har känsla och intresse för att arbeta i en politiskt styrd organisation.