OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
Arbetsbeskrivning
- planera, leda och genomföra hela eller betydande delar av kartläggning och analys av befintliga avtal
- planera, leda och genomföra hela eller betydande delar av nulägesbeskrivning och analys av banspecifika förutsättningar
- ansvara för att löpande initiera och koordinera nödvändig samverkan och avstämning med interna och externa ämnesexperter och med externa intressenter i övrigt
- bidra till utarbetande av affärsinriktning för kommande avtal
- dokumentera resultaten av genomförd samverkan, skapa noteringar från möten, sammanställa rapportunderlag och i övrigt bistå i dokumentation arbetet
- bidra till utarbetande av underlag inför beslut i trafiknämnden
- bidra till utveckling av process/metodik för studiearbete inför upphandling
- samordna med andra projektresurser inom uppdraget
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst 9 års dokumenterad erfarenhet i rollen som utredare eller motsvarande roll.
- Utbildad inom projektledning/projektmetodik, såsom PROPS/XLPM eller motsvarande.
- Erfarenhet från minst 2 genomfört uppdrag av strategiskt utredningsarbete i tjänsteinköpsorganisationer.
- Erfarenhet av att ha arbetat med strategiska upphandlingsfrågor från minst 3 tidigare uppdrag de senaste 7 åren.
- Minst 2 års erfarenhet från kollektivtrafikområdet (trafikdrift, trafikupphandling el. motsvarande)
- Minst tre års dokumenterad erfarenhet av att arbetat åt en offentlig myndighet/enhet alt. konsulten bör ha erfarenhet av att ha arbetat i en politikerstyrd organisation
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Erfarenhet från minst 2 genomförda uppdrag av strategisk analys av affärsupplägg vid upphandling.
- Författat minst två rapporter av strategisk analys av affärsupplägg de senaste fem åren
- Högskoleexamen inom ekonomi, juridik eller teknik.
Önskemål om personliga egenskaper:
- Du har en hög samarbetsförmåga.
- Du är lösningsorienterad, förmåga att driva komplext utredningsarbete.
- Du är självständing.
- Du kan arbeta i team.
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV på svenska i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Ingenjörstjänster.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström