Kvalificerad vårdadministratör med länsövergripande utvecklingsansvar

Kvalificerad vårdadministratör med länsövergripande utvecklingsansvar

Arbetsbeskrivning

Vid årsskiftet gick länets tre habiliteringsenheter samman och bildar nu en gemensam länsövergripande organisation, för att möta hälso- och sjukvårdens framtida utmaningar och skapa en stark habilitering i länet. Tillsammans strävar vi mot målet om att erbjuda en vård i världsklass. Habiliteringen har totalt 120 medarbetare och verksamhet i Norrköping, Linköping och Motala. Var med och bygg den nya Habiliteringen i Östergötland!

Vi är en specialiserad verksamhet som erbjuder habiliteringsinsatser till barn, ungdomar och vuxna och deras anhöriga och nätverk. Teamen är multiprofessionella och möter varje dag personer i alla åldrar med olika typer av medfödda funktionsnedsättningar. Våra största målgrupper är individer med intellektuell funktionedsättning och rörelsenedsättning.

Vi kan erbjuda dig ett arbete där du ges möjlighet att utveckla dig själv, samtidigt som vi vill att du aktivt medverkar i verksamhetens utveckling. Om du är sugen på att växa i din roll som vårdadministratör, gillar att arbeta under eget ansvar och ta egna initiativ så kommer du att trivas hos oss.

Arbetsbeskrivning
Som om vårdadministratör med utvecklings- och processledaransvar kommer du att ha ett länsövergripande uppdrag där du arbetar verksamhetsnära och driver den samlade habiliteringens utvecklingsfrågor. Du kommer att samarbeta både på djupet och på bredden i verksamheten, dina uppdrag kommer i första hand från ledningsgruppen.

Du kommer att få möjlighet att arbeta med processer på både strategisk och operativ nivå för att stötta såväl ledningsgrupp, som de olika yrkesprofessionerna och teamen i deras utveckling. Det kommer att röra sig om olika områden såsom olika typer av förändringsarbete, kvalitetsarbete samt system- och strukturfrågor. I din roll kommer du att organisera, planera, följa upp och fungera som metodstöd för de olika habiliteringsverksamheterna i länet i deras utvecklingsarbeten och vid implementering av nya system och arbetssätt.

Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som är utbildad vårdadministratör eller har akademisk utbildning. Vi värdesätter erfarenhet i yrket samt vana av att arbeta i Cosmic. Mycket goda administrativa kunskaper och god datakunskap krävs. Vi ser gärna att du har ett intresse av statistik och har tidigare erfarenhet av att arbeta med det. ITR utbildning, projektledarutbildning samt utbildning inom statistik och logistik värderas högt. Arbetet kan innebära en del resor varför körkort är ett krav.

Personliga egenskaper
Som vårdadministratör hos oss bör du ha god kommunikationsförmåga och ett professionellt förhållningssätt. Vi förutsätter att du är en person som samarbetar på ett utmärkt sätt med kollegor och är mån om att tillsammans göra ett bra arbete för att nå våra mål. Vi värdesätter att du strävar efter utveckling och nytänkande och det behöver vara självklart för dig att utföra dina uppgifter med hög kvalitet och stor noggrannhet. Arbetet präglas av variation och förutsätter en förmåga att vara flexibel och initiativrik. Samtidigt behöver du även vara strukturerad, ansvarskännande och ha god förmåga att prioritera i ditt arbete.  

I rollen som utvecklings- och processledaransvarig behöver du dessutom vara drivande och ha förmåga att tänka strategiskt. Du behöver ha ett starkt driv att omsätta din förmåga att tänka nytt till praktisk handling och reella resultat i verksamheten, dvs att drivas av att omsätta teori till praktik är av stor vikt. Du leder och motiverar kollegor genom din goda förmåga till dialog och din entusiasm. Det faller sig naturligt för dig att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställning och information
Tjänsten är tillsvidaretjänst med start omgående. Tjänstgöring dagtid, måndag-fredag. Delar eller hela tjänsten kan komma att förläggas till någon av de tre orter där habiliteringen är stationerad (Motala, Linköping eller Norrköping). Resor i tjänsten kan förekomma.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Verksamhetschef Margareta Lind, 010-103 24 14.
Facklig företrädare för SACO är Britta Fenger Krog, 010-104 84 23.
Facklig företrädare för Vision är Gabriella Hansge, 010-103 75 55.

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 26 juli 2020. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Intervjuer planeras att genomföras under vecka 33. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst CVU Direkt, 010-103 60 00, under kontorstid. 

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Region Östergötland

Kontaktpersoner på detta företaget

Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,

Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Östergötland
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 juni 2020
  • Ansök senast: 26 juli 2020

Besöksadress

Region Östergötland
None

Postadress

Region Östergötland
Finspång, 58191

Liknande jobb


Operationsplanerare

Operationsplanerare

22 november 2024