OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 75%
Arbetsbeskrivning
Analysen ska jämföra alternativen 1) fortsätta upphandla de aktuella verksamheterna, och 2) överföra verksamheterna till drift i egen regi. Analyserna ska bygga på:
- Vedertagen ekonomisk teori och kontraktsteori kring driftsformer, upphandling, drivkrafter och samspel mellan privata och offentliga aktörer
- Kvantitativ data rörande kostnader och resultat för de aktuella avtalen över tid
- Intervjuer med interna och externa aktörer
- Omvärldsanalys och benchmark mot relevanta aktörer samt kartläggning av relevanta omvärldsförutsättningar som kan komma att påverka analysen
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst 9 års dokumenterad erfarenhet i rollen som utredare.
- Utbildad inom projektledning/projektmetodik, såsom PROPS/XLPM eller motsvarande.
- Erfarenhet från minst 2 genomförda uppdrag av strategiskt utredningsarbete inom kollektivtrafikområdet
- Minst 3 års dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat åt en offentlig myndighet/politiskt styrd organisation
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Erfarenhet från minst 4 genomförda uppdrag av strategiskt utredningsarbete inom kollektivtrafikområdet
- Projektlett minst 2 strategiska utredningsuppdrag under den senaste femårsperioden
- Högskoleexamen inom ekonomi, samhälle, juridik eller teknik.
Önskemål om personliga egenskaper:
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper efter personlig intervju.
- Du har en hög samarbetsförmåga.
- Du är lösningsorienterad, förmåga att driva komplext utredningsarbete.
- Du är självständing.
- Du har ett sakligt och objektivt förhållningsätt i ditt arbete.
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV på svenska i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Ingenjörstjänster.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström