OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Läkemedelsverkets uppgift är att se till att den enskilde patienten, hälso- och sjukvården samt djursjukvården får tillgång till säkra och effektiva läkemedel av god kvalitet och att dessa används ändamålsenligt och kostnadseffektivt. Till denna uppgift hör även att tillhandahålla information till allmänheten via Läkemedelsupplysningen. Vi är dessutom tillsynsmyndighet för kosmetika och hygienprodukter samt för tillverkare och produkter inom medicinteknik. Till våra uppgifter hör också tillståndsgivning och tillsyn över legal hantering av narkotika samt tillståndsgivning för apoteksverksamhet. Inom Läkemedelsverkets organisation finns också Giftinformationscentralen. Vi är totalt inom Läkemedelsverket cirka 750 anställda, varav många farmacevter och läkare. Läkemedelsverket lyder under Socialdepartementet och verksamheten är i huvudsak avgiftsfinansierad.
Beskrivning av enhet/verksamhet
De fyra enheterna för Effekt och Säkerhet, består idag av 20-30 medarbetare vardera, och ansvarar för värdering av effekt och säkerhet av läkemedel. Utredningsarbetet bedrivs internt i ärendegrupper med experter inom farmaci/ bioteknik, toxikologi, farmakokinetik och klinik och sker oftast i samarbete med andra läkemedelsmyndigheter i Europa.
Arbetsuppgifter
Effekt- och Säkerhetsenheternas administratörer arbetar både med ansvar inom respektive enhet samt enhetsövergripande inom olika områden. De enhetsspecifika uppgifterna består av allmän administration t ex resebokning, mötesbokning, fakturagranskning. Beroende på bakgrund och intresse, ingår också enhetsövergripande uppgifter såsom användarstöd och utbildning i Office-paketet, administration i samband med vetenskaplig rådgivning, kvalificerat administrativt stöd i utredningsarbetet, administration vid rekrytering och introduktion av nya medarbetare, koordination av enheternas aktiviteter vid utlämningsärenden. I de flesta fall sker arbetet i samarbete med enheternas övriga administratörer.
Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning med relevant administrativ påbyggnad och erfarenhet av kvalificerade administrativa arbetsuppgifter. Du har mycket goda kunskaper i Office-paketet samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du har dokumenterat goda kunskaper i engelska. Erfarenhet från farmaceutisk eller medicinskt inriktad verksamhet är en merit, liksom arbete med utbildning inom Office-paketet.
Personliga egenskaper
Vi värdesätter personliga egenskaper som förmåga att arbeta självständigt, ta egna initiativ, god kommunikations- och samarbetsförmåga, flexibilitet och noggrannhet. Du behöver också vara serviceinriktad och ha ett utåtriktat sätt.
Sista ansökningsdagen: 2013-08-16
Anställningsform: Vi söker fyra administratörer på heltid. En av tjänsterna är en tillsvidareanställning. En tjänst är ett vikariat på 12 månader med möjlighet till förlängning. Två av tjänsterna innebär 6 månaders visstidsanställning. Ange i ansökan vilken/vilka tjänster du är intresserad av.
Tillträde: Snarast
Enhet: ES
Diarienummer: 2.4.1-2013-059918
Vi tillämpar 6 månaders provanställning
Kontakt
Om det här låter intressant är du välkommen att kontakta Enhetschef Ingrid Landberg eller Enhetschef Luisa Becedas.
Du kan även kontakta den fackliga företrädaren Pia Wictor, ST eller Mihaela Botezatu, SACO. Vi finns alla på telefon 018-17 46 00 eller nås genom e-post fornamn.efternamn@mpa.se
Välkommen med din ansökan!
Denna rekrytering sker helt genom Läkemedelsverkets försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare