Kvalificerade administratörer

Arbetsbeskrivning

Socialtjänstavdelningen söker två kvalificerade administratörer

Socialstyrelsen är statens nationella expert- och tillsynsmyndighet inom hälso- och sjukvård, socialtjänst, hälsoskydd och smittskydd. Socialtjänstavdelningen följer och utvärderar socialtjänstens verksamheter inom individ och familjeomsorgen, äldreomsorg samt insatser till personer med funktionshinder. Avdelningen har även ett ansvar för statens normering samt utveckling och samordning av tillsynen på nationell nivå liksom ansvar att fördela statsbidrag till organisationer, svara på remisser, fördela stimulansbidrag m.m. Avdelningen bidrar på dessa sätt till Socialtjänstens utveckling så att god kvalitet och rättssäkerhet tillgodoser den enskildes behov av trygghet, integritet och självbestämmande.

Vi söker nu dig som är intresserad av att arbeta som administratör på Socialtjänstavdelningen. Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande genom att du kommer att fungera som ett stöd till avdelningens medarbetare och chefer.

Dina huvudsakliga uppgifter kommer att bestå av administrativt arbete t.ex. att skriva minnesanteckningar, organisera seminarier och konferenser, kopiering och förberedelser inför möten samt hjälpa till med övrig administration. En annan viktig del av arbetet kommer att bestå av uppbyggnad och redigering av Socialtjänstavdelningens webbplats. Som administratör kommer du även att arbeta med skrivstöd till utredarna och layout av rapporter.

Vi söker dig som har några års erfarenhet av administrativt arbete och har arbetat med något publiceringsverktyg samt med redigering av webbplatser. Vidare ska du ha goda kunskaper i Microsoft Office, speciellt i Word och Excel. Det är meriterande om du har arbetat med fakturering och registrering i databaser.

Som person tror vi att du är prestigelös, flexibel och har lätt för att samarbeta med andra. Du arbetar noggrant, är serviceinriktad och trivs med administrativa arbetsuppgifter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva  Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg  Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena  Scarabin, enhetschef
075-247 4055

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialstyrelsen
  • 2 platser
  • Heltid
  • Publicerat: 9 februari 2007
  • Ansök senast: 16 februari 2007

Besöksadress

Rålambsvägen 3, Västerbroplan
None

Postadress

Rålambsvägen 3
Stockholm, 10630

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010