OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SEB bildades 1972 genom en sammanslagning av Stockholms Enskilda Bank och Skandinaviska Banken.SEB är en nordeuropeisk finansiell koncern för företagskunder, institutioner och privatpersoner.SEB har lokal närvaro i Norden, Baltikum, Tyskland, Polen, Ryssland och Ukraina samt strategisk närvaro i ytterligare tio länder genom sitt internationella nätverk. Kvalificerade Backoffice medarbetare sökes!Vi söker nu ett antal drivna backoffice medarbetare till SEB Securities Operations.Vi söker dig som vill få en lysande start på din karriär inom finansområdet.Tjänsten: Arbetet innebär registrering, avveckling och kontroll av affärshändelser inom värdepappershandeln.Du kommer att ta hand om den praktiska och rutinmässiga administrationen kring affärerna men också ha mycket kontakt med svenska och utländska kunder varför kunskaper i engelska är ett krav.Uppdraget börjar som ett 6 månaders bemanningsuppdrag med möjlighet att övergå i en tillsvidareanställning.För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter inom organisationen.Du erbjuds en mycket utvecklande och inspirerande arbetsmiljö med varierande arbetsuppgifter.Arbetet innebär en chans att lära sig flödet av värdepapper från grunden samt hur olika marknader fungerar. Din profil: Du som söker har ca ett års tidigare erfarenhet från området.Du har förståelse för flödet inom värdepappershandeln samt ett genuint intresse för dito.Du har ett välutvecklat siffersinne.Som person är du noggrann och stresstålig och har förmågan att prioritera då det periodvis kan vara mycket att göra.Du är van vid att arbeta självständigt och flexibelt och trivs med att jobba utifrån lösa ramar.Stor vikt läggs vid personlighet samt inställning till jobbet och branschen.Du kommer att ingå i en grupp på ca 12 personer och bör därför trivas med att arbeta i team.Så här söker du tjänsten Du ansöker till tjänsten genom att klicka på länken nedan som tar dig till ett anmälningsformulär där du fyller i kontaktuppgifter och bifogar personligt brev och CV.Vi vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt då vi kommer att intervjua löpande under ansökningstiden och eventuellt anställa innan den gått ut.Senast den 19 mars 2007 vill vi ha din ansökan.Ansök till tjänsten genom att gå in på vår hemsida www.academicsearch och under länken "senaste jobben" hittar du annonsen.Klicka dig in i annonsen och sök tjänsten via länken "Klicka här". Ansök senast: 2007-03-19 Och glöm inte att ange i din ansökan att du såg annonsen på www.academicsearch.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Andreaz Karlsson
08-555 15 724