OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
- Utreda och besluta i fastighetstaxeringsärenden
Vi söker ett antal kvalificerade handläggare som vill vara med och bygga upp verksamheten inom fastighetssektionen på skattekontoren i Enköping, Kristianstad och Söderhamn.
Ditt nya jobb:
innebär att du genomför utredningar, handlägger och beslutar i fastighetstaxeringsärenden.Arbetet innefattar frågor av komplicerad art som utredningar av fastighetsrättslig karaktär och värderingstekniska arbetsuppgifter.Du besvarar även skriftliga och muntliga frågor.I jobbet ingår också att fungera som ett stöd till övrig beskattningsverksamhet.Framtida arbetsuppgifter som kan komma att ingå är handledning av nyanställda, läraruppdrag inom Skatteverket samt arbete inom ramen för rollen som rättslig kontaktperson.
Vi söker dig som:
- har examen från högskola eller universitet, minst 120 poäng, med ekonomisk, juridisk eller fastighetsekonomisk inriktning
- har förmåga att ta initiativ till åtgärder, vara drivande och handlingskraftig
- kan fatta objektiva och välgrundade beslut samt kan argumentera på ett enkelt men övertygande sätt
- kan skapa och bibehålla yrkesmässiga relationer
- har förmåga att sätta dig in i andras situation
- har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
Ovanstående krav på examen kan ersättas med minst tre års erfarenhet från arbete med fastighetstaxering hos Skatteverket.
Meriterande är erfarenhet av arbete med inriktning på fastighetstaxering alternativt fastighetsvärdering.
Vid rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktpersoner:
Sven Brodd
Kontorschef Söderhamn
+ 0270-760 25
Facklig representant ST
Carina Vilhelmsson
Facklig representant SACO
+ 0532-62431
Andreas Elvén
Kontorschef Enköping
Kontorchef Kritianstad