OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?
Enhetens uppdrag
Ekonomiavdelningen bidrar till detta genom att säkerställa att Arbetsförmedlingens medel används på ett effektivt och rättssäkert sätt.
Avdelningen tillhör Arbetsförmedlingens huvudkontor.
Vi söker nu ett antal kvalificerade handläggare till enheten Redovisning och Rapportering för att arbeta med utredningar och/eller processutveckling. Tjänsterna är aktuella inom tjänsteområdet som bland annat ansvarar för e-handel och ersättningar till kunder och leverantörer.
Vi vill ligga i framkant och för att kunna driva på utveckling framåt i ännu högre takt behöver vi drivna processutvecklare och utredare som arbetar med att utveckla effektiviseringen och automatiseringen av våra processer inom ekonomiadministrationen.
Vi söker dig som vill vara med och bidra till verksamhetsnytta och vara med och skapa en modern digitaliserad myndighet. Hos oss kommer du ingå i en enhet med många olika kompetenser och erfarenheter.
Beskrivning av tjänsten
I tjänsten arbetar du nära tjänsteansvariga och specialister inom ekonomiområdet och du kommer ha många kontaktytor inom och utom myndigheten. Ditt arbete består i att vara drivande, att utreda och utveckla processer, du gör kartläggningar och tar fram konsekvensanalyser och ger förslag till förändring och förbättring i processer och flöden. Att läsa och tolka avtal är en viktig del i tjänsten liksom att delta i olika utvecklingsprojekt samt att arbeta i våra löpande ekonomiska flöden.
Du ska ha lätt för att sätta dig in i ett flöde eller en process oavsett om det handlar om. Det kan vara t ex fakturahantering, avstämningar, bokslut eller projekt.
I din roll kommer du att leda och driva utrednings- och utvecklingsarbete självständigt, men också i arbetsgrupper. Du föreslår förändringar utifrån kartläggning och analyser. Vi förutsätter att nya processer tas fram och implementeras i verksamheten efter genomförda konsekvensanalyser.
Rollen kräver också att du leder arbetsgrupper som ska utveckla processer tillsammans med dig och du jobbar med uppföljning.
Förutom att leda egna utvecklingsinitiativ utifrån ditt perspektiv i enhetens processer kommer du också driva ledningsgruppens prioriterade utvecklingsområden i syfte att digitalisera och automatisera. Du kan komma att ha en samordnande roll i projekt där flera avdelningar på myndigheten kan ingå, exempelvis IT-avdelningen då stor del av våra utvecklingsarbeten är systemberoende.
Grundläggande krav för tjänsten
- Universitets- eller högskoleutbildning, gärna inom ekonomi, juridik eller systemvetenskap – eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdigt.
- Erfarenhet från att ha arbetat med utredningsarbete eller process- och/eller verksamhetsutveckling.
Övriga meriter för tjänsten
- Erfarenhet av att ha arbetat inom offentlig sektor eller i en komplex organisation.
- Erfarenhet av projektledning.
- Erfarenhet av att arbeta med utveckling av systemstöd.
Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap:
Medarbetare på Arbetsförmedlingen:
Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring
Som person trivs du i en miljö där alla svar ännu inte finns. Med drivkraft och förmåga skapar du ditt eget nätverk och trivs med att delta i formella och informella nätverk i syfte att hitta nya lösningar. Du arbetar värdedrivet och inkluderande samtidigt som du arbetar mot vision, visar passion, nyfikenhet och inspirerar människor runt om dig.
Vi vill att du som söker denna tjänst har god förmåga att se helheten, vara nytänkande och lösningsorienterad. Du har lätt för att skapa kontakter och är kommunikativ och lyhörd. Du har en god pedagogisk förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift. För att lyckas i rollen behöver du ha en mycket god analytisk förmåga.
Vårt erbjudande
Vi söker i denna rekrytering sju medarbetare för tillsvidareanställning. Den geografiska placeringen för tjänsten är Kristinehamn. Anställningsformen är tillsvidare, heltid, med 6 månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten och tillträde sker enligt överenskommelse.
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2021-11-03 märkt med Af-2021/0080 7937. Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven på högskolepoäng och arbetslivserfarenhet i din ansökan.
På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Detta innebär att vi använder vetenskapligt förankrade urvalsmetoder och en strukturerad process för att bedöma vilken kandidat som är mest lämplig för tjänsten. Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan. Vid vissa rekryteringar dyker det upp en testlänk direkt via rekryteringssystemet. Det är dock möjligt att avvakta testning och först läsa utskickad information.
Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.