OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Upphandlingsenheten
Landstinget är en av länets största arbetsgivare med ca 11 000 medarbetare. Vi hjälper alla i länet att vara friska och må bra. Vår huvudverksamhet är hälso- och sjukvård men vi skapar också förutsättningar för ett gott liv i länet genom kollektivtrafik, kulturliv och en hållbar regional utveckling.
En utmanning
Akademiska sjukhuset står inför ett omfattande om- och nybyggnadsprojekt som innebär ett halvt nytt sjukhus ska vara klart 2020. I dagsläget arbetar nio upphandlare med kvalificerade upphandlingar inom områdena varor (exkl förbrukningsmaterial) och tjänster. Vi behöver nu förstärka vår personalstyrka med tre nya upphandlare för att klara av alla inköp av medicinteknisk utrustning och övrig inredning till Framtidens Akademiska sjukhus.
Vår verksamhet
Vi erbjuder dig en spännande arbetsplats, som präglas av ett högt tempo och ett brett, intressant och varierat arbetsinnehåll.
Du ansvarar självständigt eller i grupp för kvalificerade upphandlingar inom varu- och tjänsteområdena och då främst medicintekniska utrustningar till Akademiska sjukhuset. I upphandlarrollen ingår också att vara stöd till organisationen i upphandlingsfrågor.
Arbetet omfattar hela upphandlingsprocessen från upprättande av förfrågningsunderlag till avtal och sker med utgångspunkt från Lagen om offentlig upphandling (LOU). Upphandlingarna genomförs ofta i projektform med upphandlaren som projektledare.
Kvalifikationer
Relevant högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade genom arbetslivserfarenhet är ett krav. Du ska ha flerårig erfarenhet som upphandlare inom offentlig verksamt. Det är en merit om du har erfarenhet från upphandling av medicinteknisk utrustning.
Arbetet ställer stora krav på förmåga till kommunikation och samverkan för att formulera förfrågningsunderlag baserade på verksamheternas krav och i enlighet med aktuell lagstiftning. Du ska kunna analysera och utvärdera anbud, genomföra förhandlingar samt ha förmåga att knyta interna och externa kontakter.
Arbetet ställer krav på att kunna leda projekt och att kunna hantera flera parallella projekt samtidigt.
Utöver detta krävs god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift samt att du är van att arbeta i MS Word och Excel. Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta med upphandlingsverktyget TendSign.
Som person är du affärsmässig, analytisk, strategisk, har integritet och har god social kompetens. Du har förmåga att kommunicera och samarbeta med många olika typer av människor. Som person ska du även ha servicekänsla samt fallenhet för att strukturera, förhandla och driva projekt på ett målinriktat sätt.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Villkor
De tre tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid.
För mer information
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta upphandlingschef Christina Södergren, 018-611 61 17 eller 0706-43 61 17.
Välkommen med din ansökan och CV senast 1 juni 2014 via länken nedan.
Denna rekrytering sker helt genom Landstinget i Uppsala läns försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare
Kontaktpersoner på detta företaget
Jenny Marteleur
018-611 21 46
Susanne Ruckman, avdelningschef
018-6112508
Ulf Olofsson, avdelningschef,
018-611 2174