OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Fonus, som är den mest anlitade och enda rikstäckande begravningsbyrån i Sverige, kan du vänta dig ett omväxlande jobb med kunden i centrum. Och eftersom vi bland annat kan erbjuda våra medarbetare ett gediget utbildningsprogram kommer du ständigt att utvecklas som yrkesmänniska. Det får du göra inom ett modernt företag med förändringsvilja, lyhörda och engagerade kollegor samt ett arbetsklimat som genomsyras av tillväxt och vi-känsla. Fonus är ett varumärke i Fonuskoncernen som i sin tur äger flera varumärken, bland annat Familjens jurist och Fondkistan.
Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Fonuskoncernens kvalitets- och hållbarhetsarbete. Ditt ansvar blir att planera och samordna kvalitetsledningssystemets aktiviteter för affärsområde begravning och hållbarhetsarbetet inom Fonus koncernen. Tillsammans med Fonus inköpschef kommer du att driva och utveckla hållbarhetsarbetet med fokus på miljö i ett långsiktigt perspektiv. Du kommer att samla in, kontrollera, analysera och kvalitetssäkra uppgifter, som är kopplade till koncernens hållbarhetsstrategier samt affärsplan för att initiera förbättringsaktiviteter och följa upp resultaten av dessa. I rollen ingår att vara operativt och konsultativt stöd till affärsområde begravnings chefer i kvalitetsarbetet och även fungera som projektledare. Du ansvarar för information och utbildning inom kvalitets- och hållbarhetsområdet internt samt representerar koncernen externt och arbetar tillsammans med marknadsavdelningen gällande sociala frågor (CSR).
Tjänsten innebär interna och externa kontakter där samarbete och kommunikation är viktiga delar i uppdraget. Du behöver därför ha en pedagogisk förmåga, arbeta strukturerat och systematiskt på ett sätt som är lätt för andra att följa. Du förväntas också att agera drivande, med lyhördhet för andra och ha ett konstruktivt och positivt arbetssätt.
Vi söker dig som har högskolekompetens inom relevant område eller på annat sätt förvärvad kompetens inom kvalitetsrevision, hållbarhet, miljöområdet eller liknande. Vi vill att du har arbetat med kvalitets- och hållbarhetsfrågor i 3–5 år. Du drivs av att arbeta med ständigt förändrings- och förbättringsarbete. Vi tror att du är en duktig projektledare med mycket god samarbets- och initiativ-förmåga. Du är van att arbeta både självständigt och i grupp och har mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Vidare har du datorvana och goda kunskaper i Officepaketet. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Stockholm. Resor förekommer inom koncernens verksamheter samt utomlands.
För att spegla mångfalden i vår verksamhet ser vi gärna sökanden med olika etnisk bakgrund. Vi eftersträvar också en jämn könsfördelning i koncernens verksamhet.
Tjänsten är ett vikariat under perioden 1 mars 2018 till och med 1 april 2019.
Är du intresserad?
Välkommen med din ansökan senast den 19 november.
Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta gärna:
Eva Olsson, Inköpschef, Tfn: 040-17 40 54
Majsan Sandström, Facklig företrädare Handels, Tfn: 08-709 86 86
Eventuella rekryteringsföretag samt annonsförsäljare hänvisas till rekrytering@fonus.se