OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I snart 170 år har vi på SJ fört människor närmare varandra och bundit samman landet. Det är ett arv vi värdesätter, men vår resa har bara börjat. Tillsammans skapar vi dagens – och morgondagens resande. Följer du med?Om SJ Krösa
SJ sköter planering och drift, ombordservice, dagligt och tekniskt underhåll samt ansvar för drift och underhåll av depån i Kalmar och Nässjö, på uppdrag av länstrafikbolagen i Jönköping, Kalmar, Halland, Blekinge, Kronoberg och Skåne. Trafiksystemet består av tio linjer och kör 7,5 miljoner tågkilometer per år fördelat på 78 stationer. Under avtalsperioden kommer flera stora förändringsprojekt att genomföras, nya fordon ska införas samtidigt som gamla fasas ut och en ny depå ska tas i drift i Nässjö.
Som Kvalitet och Miljöansvarig har du ett helhetsansvar för att SJ Krösa leds enligt vårt integrerade ledningssystem och säkerställer att vi har ett processorienterat arbetssätt som uppfyller beställarens förväntningar på ett hållbart företagande. Är du mål- och resultatinriktad och vill vara med och leda ett av Sveriges största företag in i framtiden? En ljus framtid där ett hållbart och punktligt resande står i fokus. Har du samtidigt en fallenhet för att motivera och engagera människor omkring dig och brinner för att utveckla och implementera förändringar? Läs mer om tjänsten och vad vi kan erbjuda dig nedan!
Din kommande roll
SJ erbjuder en tjänst med stort eget ansvar och en möjlighet att vara med och stärka vår förmåga inom offentlig upphandling och bygga en ny effektiv organisation. SJs verksamhet är omfattande och sträcker sig även utanför Sveriges gränser vilket innebär att det finns en stor variation och komplexitet i de frågor som du kommer att arbeta med. SJ är en del av lösningen för att Sveriges klimatmål ska nås och alla våra tåg i Sverige är märkta med Bra miljöval. Som medarbetare märker du tydligt att vi som arbetsgivare har ett stort fokus på miljö- och hållbarhet. Du kommer till en flexibel arbetsplats med möjlighet att balansera privatliv och arbetsliv.
I din roll som Kvalitet- och Miljöansvarig arbetar du tillsammans med de övriga i organisationen och rollen innebär:
• Säkerställa att verksamheten har relevanta kvalitets och miljömål och ansvara för att skapa rätt förutsättningar för att uppfylla kraven i ISO 9001 och ISO 14001.
• Skapa förutsättningar för att uppfylla beställarens krav inom kvalitet och miljö.
• Leda arbetet med interna och externa revisioner.
• Driver arbetet med avvikelsehantering och förbättringsförslag.
• Supportera chefer och medarbetare i arbetet med ständiga förbättringar.
• Driva och delta i projekt som innebär eller syftar till att kvalitetsförbättrande åtgärder genomförs inom verksamheten.
• Proaktivt identifiera och driva miljöförbättringar samt agera expertstöd/remissinstans.
• Utveckla, implementera och förbättra kvalitetsstrategier och processer för att säkerställa överensstämmelse med interna standarder och externa regler.
Vi gör skillnad
Som medarbetare i SJ-koncernen är du vår viktigaste ambassadör. Hos oss har du varje dag möjlighet att påverka och göra skillnad i våra resenärers liv. Tillsammans med engagerade kollegor skapar du värde för företaget och arbetar för ett hållbart samhälle.
Vi är stolta
Vi vet hur viktigt det är att alla medarbetare är med på vår gemensamma resa, känner sig inkluderade och förstår vart vi är på väg. Vi bryr oss och tar hand om varandra. Tillsammans skapar vi ett SJ för alla – och gläds över förmånen att arbeta på ett företag vi är stolta över.
Vi utvecklas tillsammans
På SJ är en arbetsdag sällan den andra lik. Som medarbetare möter du både utmaningar och möjligheter. Vi tror på samarbete och kontinuerligt lärande och strävar hela tiden efter att förbättra våra arbetsverktyg, vår produkt och fordonsflotta.
Några av våra förmåner inom SJ
Förväntningar på den vi söker
Du är en person som drivs av att arbeta med Kvalitet- och Miljö och åstadkomma resultat. Du ser möjligheter och anpassar dig till förändrade krav och nya förutsättningar. Vi söker dig som:
• Har en examen från Högskola/Universitiet eller annan arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig.
• Har en gedigen erfarenhet av arbete inom Kvalitet och Miljö och dokumenterad erfarenhet från att ha arbetat med projektledning.
• Har god pedagogisk förmåga att omvandla modeller och processkartor till ett förhållningssätt, som chefer och medarbetare kan ta till sig på ett narutligt sätt.
• Är uthållig, målinriktad och har ett stort driv att vilja utveckla och förbättra.
• Har en utmärkt förmåga att vara stukturerad, kunna prioritera och skapa en mycket god överblick för dig och dina kollegor.
Ansökan och information
Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten är placerad i Nässjö.
SJ för människor närmare varandra, varje dag.
SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås. Koncernens 5400 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande – framtidens sätt att resa. Som marknadsledande tågoperatör knyter SJ ihop Sverige, Norge, liksom Skandinaviens huvudstäder och varje dag möts våra kunder och medarbetare på någon av våra 1500 avgångar från över 400 stationer. SJ ägs av svenska staten och har som uppdrag att driva lönsam persontrafik på järnväg.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringsadministrationen SJ
Teija Korhonen, Gruppchef
010-751 5670
Bitte Tomasson
010-751 8110
Carola Hillberg, Gruppchef
010-751 5305
Gun Wiik, Gruppchef
010-751 6574
Ulf Andersson, Gruppchef
010-751 6586
Bengt Mörk, Gruppchef
010-751 8117
Lena Radeberg, Gruppchef
010-751 6138
Om du har frågor om ansökningsverktyget vänligen kontakta Charlotta Källgren, HR admin
010-751 5561
Anders Berggren, Gruppchef
010-751 6177