OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår målsättning är att vara en professionell service och försäljningsfunktion som levererar en proaktiv och återkopplande service till våra kunder (interna som externa). Vi tar ägandeskap av våra ärenden och våra ansvarsområden och agerar flexibelt med kunden i fokus! Det här är vårt sätt att bidra till Spendrups vision ”Ett bryggeri i världsklass”
Arbetsbeskrivning
I rollen som kvalitet och processansvarig ansvarar du huvudsakligen för att kvalitetssäkra, utveckla och effektivisera Innesälj/Orders processer och hanteringsrutiner. Syftet med din roll är att utveckla kundupplevelsen och höja vår kvalité som vi, i våra interaktioner, ger kunden.
Du kommer att ha det sammanhållande ansvaret för vårt förbättringsarbete och tillsammans med funktionsansvariga och chefer kommer du driva förbättringar och utveckla av våra arbetssätt. I rollen kommer du även att representera vår funktion och själv driva olika utvecklingsprojekt inom Spendrups, både genom att kravställa våra behov och i de fall du driver ett projekt säkerställa implementation.
För att lyckas kommer du ha flera kontaktytor, både intern och externt. Dessa kan vara Spendrups IT-funktioner, linjechefer, medarbetare, projektgrupper och leverantörer av olika IT-applikationer och tjänster.
Målet med ditt arbete är att funktionen kan leverera enligt våra uppsatta mål och i enligt Spendrups uppsatta strategi.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Stödja förvaltningen i att säkerställa att verksamhetens behov av arbetssätt, IT-lösningar och annat stöd, är ändamålsenliga och effektiva
- Skapa, analysera, vidareutveckla och utföra tester av rutiner/processer och arbetssätt för att skapa en tydlig struktur för alla medarbetare inom funktionen.
- Agera förändringsledare vid förändringar inom i våra stödsystem som vi inom Innesälj/Order använder oss av.
- Analysera ärenden, arbetssätt och tillsammans med chef och specialister komma fram till förbättringsförslag i hantering, både inom vår funktion och när förändringar/förbättringar behövs i andra funktioner.
- Driva kvalitetsförbättrande åtgärder och driva vårt gemensamma förbättringsforum inom funktionen. Sammanhållande av funktionens kravställning på förändring i både process och gentemot stödsystem.
- Vara "ute på golvet" samt vara behjälplig vid framtagning av utbildningsmaterial samt överlämningar till vår avdelning.
- Skriva och forma hanteringsrutiner för användarna inom funktionen och säkerställa att dessa finns tillgängliga i våra digitala verktyg.
- Medverka och/eller leda projekt för utveckling av tjänster, produkter, IT-system och processer.
Krav på kvalifikationer:
- Tidigare har erfarenhet av liknande arbete inom kundservice och/eller av försäljning via distans.
- Erfarenhet av arbete i projekt både som projektdeltagare och projektledare.
- Tidigare erfarenhet från att dokumentera hanteringsrutiner och förändring av rutiner.
- Erfarenhet från arkitektverktyg för processkartläggning så som exempelvis Qualiware
- Tidigare erfarenhet från att arbeta med Salesforce.
- God förmåga att hantera Microsoft Office.
- Tidigare erfarenhet av arbete med: Dagligvaruhandeln, Restaurang eller arbetat med Systembolaget är meriterande.
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen bör du vara strukturerad, drivande, initiativtagande, engagerad och lösningsorienterad med ett intresse för människor och utveckling. Tjänsten kräver att du är social och relationsbyggande med förmåga att samarbeta med hela organisationen och ge stöd och coacha kollegor. Då rollen innefattar kontakt med många interna och externa parter är du lyhörd och kommunicerar öppet och tydligt
Sista ansökningsdag: 20 oktober
Tillträdesdag: Enligt överenskommelse
Varaktighet/arbetstid: Tillsvidareanställning
Placeringsort: Stockholm
För mer information om tjänsten: Peter Meriot, chef innesälj och order, Peter.Meriot@spendrups.se, Adela Abasova, rekryteringsadministratör, Adela.abasova@spendrups.se
Din ansökan
För denna tjänst behöver vi inget personligt brev, du ansöker istället genom att svara på några korta urvalsfrågor och bifoga ditt CV. Om du uppfyller kraven kommer du även att få göra två urvalstester som skickas till din mejl. Dessa måste slutföras för att du ska vara aktuell i rekryteringsprocessen.
Varför använder vi urvalstestser?
Vi på Spendrups tror att våra medarbetares olikheter bidrar till vår framgång och vill att våra medarbetare ska spegla det samhälle vi lever i. För att utvärdera våra kandidater som uppfyller grundkraven så objektivt som möjlighet använder vi Alva Labs (https://help.alvalabs.io/en/collections/1831924-for-candidates) urvalstester. På så sätt kan vi hitta kandidater med störst sannolikhet att passa och trivas i rollen.
Slutkandidater kommer efter sitt godkännande att omfattas av en bakgrundskontroll.
Spendrups vision är att vara ett bryggeri i världsklass. Det innebär att vi stolt vill kunna jämföra oss med de bästa i världen i allt vi gör. Det gäller de produkter vi lanserar och de relationer vi bygger, hur vi agerar i nuet och hur vi satsar på sikt. Vår mission är att med kreativ kraft, långsiktigt ansvarstagande och passion skapa smakupplevelser och relationer i världsklass. Som medarbetare på Spendrups har du en viktig roll i vår gemensamma strävan mot världsklass och vi ser gärna att du identifierar dig själv med våra värderingar: Stolthet, Äkthet, Nyskapande och Handlingskraft.
Välkommen in!
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Karlsson
Tobias Olsson
Anna Lindqvist
Marcuz Källqvist
0240500159
Anna Eriksson Viberg
070 188 65 72
Karin Eriksson
Tel växel: 0240-88 000
Victoria Blomquist
0812891702