OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med på Södertälje kommuns fortsatta resa och utveckla framtidens Socialkontor?
I förvaltningsorganisationen delar vi nu social- och omsorgsverksamheten i två kontor för att möjliggöra ännu större fokus på verksamhetsutvecklingen inom ansvarsområdet och vi söker nu en kvalitet och utvecklingschef till staben på Socialkontoret.
Socialkontoret omfattar individ och familj samt arbetsmarknadsfrågor. I Södertälje kommun har vi just nu ett extra stort fokus på egen försörjning och sysselsättning samt minskning av försörjningsstödskostnaderna. I det fortsatta, kontinuerliga utvecklingsarbetet ska vi ha fokus på arbetslinjen, försörjningsstöd, boende och förbättrad dokumentation samt förebyggande arbete.
Som chef i Södertälje kommun skapar du motivation och engagemang för uppdraget hos dina medarbetare. I ditt ledarskap har du förmågan att omsätta den politiska inriktningen till bra verksamhet med fokus på Södertäljeborna. Du kommunicerar mål och skapar delaktighet i arbetet genom att uppmuntra och tillvarata goda idéer.
I ditt ledarskap ger du dina medarbetare ett professionellt stöd och möjligheter till utveckling. Du är en självklar förebild och en god ambassadör för kommunen. Ditt ledarskap bottnar i en djup förståelse för vår värdegrund samt vilka krav vi ställer och vilka förväntningar vi har på ledarskap i Södertälje kommun.
En dag på jobbet
Som Kvalitet och utvecklingschef leder du stabens arbete för verksamheternas kvalitetsutveckling, nämndprocessen, planering, avtal och uppföljning gällande alla kontorets områden. Du har också ansvar för ekonomi, personal- och arbetsmiljö i ditt uppdrag.
Kvalitet och utvecklingschefen ingår i socialdirektörens ledningsgrupp tillsammans med resultatområdeschefer och ekonomichef/VC. Viktiga arbetsuppgifter i tjänsten är att ansvara för upphandlingar och andra avtalsfrågor i nära samverkan med Telge inköp som är kommunens huvudansvariga kring avtal. Du tar ansvar för att driva och hålla ihop ett gemensamt utvecklingsarbete för hela kontoret tillsammans med socialdirektör.
Vem är du?
Kvalifikationer
Du har en adekvat högskoleutbildning och erfarenhet av kvalitetsarbete/utvecklingsfrågor. Vidareutbildning eller dokumenterad kunskap och erfarenhet inom något av områdena organisation och/eller kvalitetsutveckling är meriterande, likväl som fördjupad kunskap inom någon/några av kontorets verksamhetsområden.
Arbetet förutsätter erfarenhet av ledarskap och utvecklingsarbete på en övergripande nivå.
Personliga egenskaper
För uppdraget så är det viktigt att du är engagerad och nyfiken och du söker aktivt ny kunskap inom området. Struktur är en styrka hos dig och du är analytisk med god förmåga att se helheten. Du har också lätt att skapa relationer och har lätt att samverka med andra i ditt uppdrag.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder dig
Som ledare i Södertälje kommun erbjuds du kompetensutveckling i ditt uppdrag och möjlighet att vidareutvecklas i ditt ledarskap.
Din arbetsplats är i moderna ljusa lokaler i Södertälje stadshus. Här har du nära till Södertälje centrum, pendeltåg, bussar och en fantastisk utsikt över såväl staden som kanalen. Du kommer arbeta efter årsarbetstid vilket innebär att du själv har stor möjlighet att styra över din egen arbetstid. Vi erbjuder generöst friskvårdsbidrag och du får även möjligheten att växla semesterersättning till extra semesterdagar.
Välkommen till oss!